HUNGARORING - 3. TRÉNINK; Dvě minuty před koncem tréninku skončil Pérez se svým McLarenem mimo tratě, nejrychlejší čas předvedl Romain Grosjean.
Jako první vyjel hned po spuštění časomíry na trať vůz Force India s Paulem di Restou, za ním další jezdci, např. Felipe Massa, Adrian Sutil, Kimi Räikkönen, Mark Webber. Guttierez si v páté minutě vyzkoušel projet šikanu zkratkou, jinak všichni ostatní zatím jezdí v poklidu.
První měřený čas získal Charles Pic na Caterhamu, ocitá se tedy zatím na prvním místě… V osmé minutě tréninku ho předjel Van Der Garde. Pořadí si o kolo později znovu vyměnili. Oba piloti teď krouží po okruhu sami.
V dvanácté minutě se k nim přidal Sebastian Vettel. Zatáčkami Hungaroringu projíždí volnějším tempem, v měřeném kole dosáhl horší čas, než Caterhamy.
Naopak Räikkönen zajel zatím nejrychlejší čas, Vettel na něj ztrácí dva a půl sekundy. Chilton a Bianchi se řadí na konec pořadí. Aktuálně to znamená pátou a šestou pozici, jezdci ostatních týmů vyčkávají.
Romain Grosjean se po výborných mezičasech dostává v devatenácté minutě do čela pořadí před Räikkönena a Péreze. Rosberg je na páté pozici, Pérez se zlepšuje a řadí se hned za Grosjeana na druhé místo.
Ve dvacáté minutě má za sebou měřené kolo sedmnáct jezdců. Hamilton dosáhl tři velmi slabé časy, je na posledním místě. Jistě má k tomu nějaký důvod… Zatím ztrácí na Grosjeana víc, než 5 sekund.
Red Bull se pomalu zlepšuje, Webber zajel třetí nejrychlejší čas, i když hlásí problémy s řazením rychlostí. Hamilton zrychlil a je pátý. Jezdci Ferrari zatím bez časů. Hamilton ožil a je na čele! Buttonovo první měřené kolo znamená desáté místo. Räikkönen se pokusil zlepšit, na víc, než páté místo to zatím není.
Pořadí po první půlhodině: Hamilton, Grosjean, Webber, Pérez, Räikkönen, Button, Rosberg, Bottas, Maldonado, Sutil.
Alonso má na svém kontě první měřené kolo – šesté místo. Vettel je zatím spokojen s osmnáctým… Button si vylepšil si svou pozici, aktuálně je na pátém místě. Na trati je ale Vettel. Massovo první měřené kolo znamená pro něj jedenácté místo. Sebastian se nezlepšil, zůstává devatenáctý.
Fernando Alonso si zkouší start z boxové uličky – lehké osvěžení poklidného tréninku. Zbývá jěště 23 minut. Chilton se domníval, že mu zhasnul motor, takže jel chvíli pomaleji, nakonec znovu zrychlil a pokračuje rychlou jízdou.
Massa zrychluje, co mu vynáší šesté místo, jeho týmový kolega Alonso je osmý. Vettel znovu na trati, mezičasy jsou slabé, zajel o víc, než 5 sekund horší čas, než vedoucí Hamilton. Grosjean zajel dva druhé nejrychlejší časy za sebou, na Lewise to stále nestačí. Zajímavostí je, že Vettel jezdí všechny své okruhy sice pomalým ale pokaždé stejným tempem. Dosahuje časy přes 1 minutu a 25 sekund. Hamilton vede s časem 1:21,942 min. Je v tom nějaký háček?
Do konce tréninku zůstává 15 minut. Své časy zajelo 21 pilotů, zbývá Guttierez, důvodem je výměna motoru v jeho Sauberu. Pořadí na čele se nemění, vede Hamilton před Grosjeanem a Rosbergem. Následují Webber, Pérez, Button, Massa, Räikkönen, Alonso a Sutil.
Následujících pět minut se na trati neodehrálo nic podstatného, na okruhu je osm minut před koncem tréninku vidět Alonsa, který se pokouší vylepšit svůj čas, přidávají se k němu piloti Lotusu a Sutil. Po skvělých mezičasech je Fernando na prvním místě, Vede o více než sekundu před Hamiltonem. Sutil se řadí hned za ním na druhé místo, Räikkönen na třetí, Maldonado je čtvrtý.
Šest minut před koncem je rychlý také Grosjean, dostává se před Alonsa na první místo! Sergio Pérez jde na třetí pozici, Felipe Massa na čtvrtou. Tři minuty před koncem je Vettel čtvrtý za Grosjeanem, Alonsem a Pérezem.
Dvě minuty do konce - Pérez končí po smyku v ochranném valu z pneumatik v zatáčce číslo 11, je nezraněn, ale v tréninku teď platí žluté vlajky. Tím zlepšování časů skončilo… Jezdce teď čeká odpoledne kvalifikace.
Maximální rychlosti: 1. Bottas - 300,8 km/hod; 2. Maldonado - 299,0; 3. Van der Garde - 299,0; 4. Pic - 298,6; 5. Rosberg - 298,1... 21. Raikkonen - 292,6; 22. Gutiérrez - 280,6.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.