HUNGARORING - 2. TRÉNINK; Red Bully nenašly přemožitele ani v odpoledním tréninku. Nejrychlejší byl znovu trojnásobný mistr světa Sebastian Vettel před svým týmovým kolegou Markem Webberem. Nejvíce se modrým monopostům přiblížili Romain Grosjean s Fernandem Alonsem.
Odpoledne se ve 14 hodin na dráze jako první objevují Chilton, který dopoledne odpočíval, protože s jeho Marussií jezdil Gonzáles, dále Bottas a Bianchi. Maldonado cvičí na konci boxové uličky start, rozjíždí se při 14500 ot/min. Před tím jednali šéfové týmů o tom, kolik testování bude možné v příští sezóně.
Jeho finský kolega se s Williamsem jako první zapisuje letmým kolem - 1:25,622. Ricciardo zvládá totéž za 1:25,734 min, Chilton s Bianchim a Picem jsou pomalejší. Je stejné vedro jako ráno - vzduch 30 °C, asfalt 40 °C.
Po 10 min se vyrážejí Mercedesy: Hamilton (1:24,137) s o něco rychlejším Rosbergem (1:23,752). Před ně se v rychlém sledu posouvají Grosjean (1:23,645), Sutil (1:23,607) a Vettel (1:22,484).
Mechanici v horku připravují Maldonadův vůz před druhým tréninkem (foto: Williams F1 Team)
Pic se potýká s o 6 °C vyšší teplotou zadních pneumatik, Grosjean si stěžuje na problémy se zadní části svého vozu. Räikkönen svůj Lotus dostává na třetí místo (1:22,954), odsouvají jej však Alonso s Massou.
Pérez si stěžuje na velkou nedotáčivost a požaduje přidání na předním křídle, jeho kolega Button hlásí lepší stabilitu ve vyšších rychlostech, o něco horší v zatáčce č. 3. "Myslím, že tím dostáváme do pneumatik moc tepla," dodává Brit.
Závodní inženýr Stella informuje Alonsa o tom, že díky telemetrii pozorují jeho potíže s nedotáčivostí v zatáčce č. 5. "Dáme ti vědět, jestli s tím něco uděláme." Španěl na Vettela ztrácí necelé 4 desetiny.
Zadní část Lotusu - galicijská vlaječka na bočnici je vyjádřením soustrasti s oběti vlakového neštěstí ve Španělsku (foto: Lotus F1 Team)
Vettel po půl hodině přezouvá na měkké pneumatiky a o 1,2 sekundy se zlepšuje - 1:21,264 min. Loňský nejrychlejší čas druhého tréninku byl o 7 desetin pomalejší. Webber zaostává pouze o 44 tisícin sekundy, Alonso o 0,162 s.
Red Bull poté nechal kroužit Vettela na středně-tvrdých gumách a porovnával jejich výkonnost s Webberem, kterému ponechal měkčí směs. Zpočátku byl rychlejší Australan, jejich časy se ale po čtyřech kolech vyrovnaly.
Sportovní ředitel McLarenu Sam Michael mírní Buttonovy optimistické komentáře ohledně možného pódia v Belgii či vítězství v letošní sezóně: "Procházíme vlnami pochopení korelace. Stále jsme na cestě zpět na čelo roštu. Test v Silverstone potvrdil směr, kterým se ubíráme, ale ještě tam nejsme."
Fernando Alonso zatlačován do boxů (foto: Scuderia Ferrari)
Piloti se ke konci tradičně soustředili na simulace závodů s těžšími vozy, Vettel dostal od svého inženýra pokyn, aby "tyto měkké pneumatiky dotlačil do další fáze."
Red Bully už v závěru nikdo nepřekonal a zatím to vypadá, že mají nejrychlejší vůz. O vítězství by mohli zabojovat také piloti Lotusu či Ferrari, které se potýkalo s problémy s trakcí. Mercedes se trápil s gumami a ztrácel přes půl sekundy.
Počty kol ujeté ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Maximální rychlosti: 1. Pérez - 298,1 km/hod; 2. Webber - 296,6; 3. Button - 296,1; 4. Alonso - 296,0; 5. Van der Garde - 295,1; 6. Pic - 294,5; 7. Hamilton - 294,1; 8. Massa - 293,9; 9. Rosberg - 293,8... 21. Grosjean - 291,1; 22. Vergne - 289,9.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Přehled nejlepších sektorů (v sekundách)
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.