Pilot McLarenu Jenson Button si pochvaluje zlepšení rychlosti svého vozu MP4-28 v minulém závodě. Věří, že změny se projeví i na úplně jiném typu trati v Montrealu.
Velkou cenu Monaka dokončil Button na šestém místě a s vozem konečně začíná být spokojený. Nové díly McLarenu začínají fungovat, proto se na další závod v Montrealu těší.
Loni zde neprožil dobrý víkend, zvolil špatný směr v nastavení, proto byl "zmatený a úplně ztracený." Zatímco jeho tehdejší týmový kolega Lewis Hamilton vyhrál, on dojel až jako šestnáctý.
"Minulý rok jsem odjel příšerný závod. Víme proč, což je dobré, protože jsme se z toho poučili a už ty stejné chyby znovu neuděláme. Celkově je jinak Kanada pro McLaren hodně dobrým okruhem. Vyhráli jsme tam poslední tři závody, tentokrát však díru do světa neuděláme jenom kvůli tomu, že jedeme do Kanady," uvádí Button.
"Opravdu však cítím, že nám změny v Monaku pomohly, a skutečně doufám, že se to do Kanady přenese. Myslím, že jo. To je dobré, protože máme další dobrá vylepšení. Stále na tom nejsme skvěle, ale dostáváme se do toho," pokračuje zkušený pilot McLarenu.
Vítězství v Kanadě v roce 2011 oslavil na pódiu s technickým ředitelem Paddym Lowem, který tento týden začal pracovat u Mercedesu (foto: McLaren Mercedes)
Vzpomíná také na památný závod před dvěma roky, kdy se v Kanadě propracoval zezadu na první místo v cíli poté, co si v jeho průběhu musel odpykat také penalizaci v podobě průjezdu boxy.
"Probít se z posledního na první místo ukazuje, že je ve Formuli 1 všechno možné. Byť do Montrealu nemíříme s vítězným balíkem, děláme neustále pokroky. Navíc vás vždy motivuje šance na dosažení překvapivého výsledku v závodě," dodává Button.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.