Pilot McLarenu Jenson Button si pochvaluje zlepšení rychlosti svého vozu MP4-28 v minulém závodě. Věří, že změny se projeví i na úplně jiném typu trati v Montrealu.
Velkou cenu Monaka dokončil Button na šestém místě a s vozem konečně začíná být spokojený. Nové díly McLarenu začínají fungovat, proto se na další závod v Montrealu těší.
Loni zde neprožil dobrý víkend, zvolil špatný směr v nastavení, proto byl "zmatený a úplně ztracený." Zatímco jeho tehdejší týmový kolega Lewis Hamilton vyhrál, on dojel až jako šestnáctý.
"Minulý rok jsem odjel příšerný závod. Víme proč, což je dobré, protože jsme se z toho poučili a už ty stejné chyby znovu neuděláme. Celkově je jinak Kanada pro McLaren hodně dobrým okruhem. Vyhráli jsme tam poslední tři závody, tentokrát však díru do světa neuděláme jenom kvůli tomu, že jedeme do Kanady," uvádí Button.
"Opravdu však cítím, že nám změny v Monaku pomohly, a skutečně doufám, že se to do Kanady přenese. Myslím, že jo. To je dobré, protože máme další dobrá vylepšení. Stále na tom nejsme skvěle, ale dostáváme se do toho," pokračuje zkušený pilot McLarenu.
Vítězství v Kanadě v roce 2011 oslavil na pódiu s technickým ředitelem Paddym Lowem, který tento týden začal pracovat u Mercedesu (foto: McLaren Mercedes)
Vzpomíná také na památný závod před dvěma roky, kdy se v Kanadě propracoval zezadu na první místo v cíli poté, co si v jeho průběhu musel odpykat také penalizaci v podobě průjezdu boxy.
"Probít se z posledního na první místo ukazuje, že je ve Formuli 1 všechno možné. Byť do Montrealu nemíříme s vítězným balíkem, děláme neustále pokroky. Navíc vás vždy motivuje šance na dosažení překvapivého výsledku v závodě," dodává Button.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.