Jenson Button opisuje skryté nebezpečenstvo, ktorému čelia piloti Formule 1 a ktoré môže ohroziť ich životy.
Button tvrdí, že požiadavky na fyzickú kondíciu vo Formuli 1 sú také veľké, že môžu viesť až k výpadkom vedomia s fatálnymi následkami. Napríklad počas Veľkej ceny Malajzie v roku 2001 prestala správne pracovať jeho fľaša na nápoje, pritom teplota v kokpite sa vyšplhala na 50 ° C.
Button hovorí: „Pretekanie je veľmi náročné na fyzickú kondíciu, správne nápoje a správna výživa počas súťažného víkendu Vás udržiavajú v pozornosti. Už sa mi v minulosti stalo, že mi zlyhala fľaša, hneď som sa začal triasť a strácal som zrak, potom prišli krátke výpadky vedomia.“
“Počas pretekov spálite veľa kalórií a dve hodiny po nich príde veľká únava. Na trati máme nápoj v aute. Je to nápoj so špeciálnym zložením, obsahuje kofeín, aby Vás udržal v pozornosti a minerály kvôli hydratácii. Pomáha tiež udržiavať mentálnu silu cez súťažný víkend, potom môžete podávať lepšie výkony.“
Button je veľký fanúšik triatlonu, má povesť najlepšie fyzicky pripraveného pilota Formuly 1. Tréningy absolvuje s jeho trénerom Mikey Collierom, spolupracujú už od roku 2008. Collier zistil, že Button počas pretekov schudne 3,5 kg, v čom je zahrnutá strata troch litrov tekutín.
Collier verí, že „Jenson je na tom v súčasnosti fyzicky najlepšie medzi jazdcami Formule 1. Je to výsledok jeho svedomitej prípravy počas trinástich rokov pretekania vo veľkých cenách. Je veľmi ťažké povedať, ako na tom musíte byť fyzicky, aby ste veľkú cenu zvládli v pohode. Ale čo je isté, že dobrá fyzická kondícia zvyšuje Vaše šance doviesť Vaše auto bezpečne do cieľa, pretože minimalizujete riziko omylov.“
„Jenson stráca počas pretekov dva až tri litre tekutín a to môže mať veľký vplyv na jeho psychické aj fyzické schopnosti. Preto dbáme na to, aby mal prístup k množstvu nápojov počas víkendu a aby obsahovali dostatočnú dávku uhľohydrátov a sodíku, ktoré vykryjú straty počas súťaženia. Jeho nápoj Lucozade obsahuje aj významné množstvo kofeínu na podporu koncentrácie. Naozaj dbáme na to, aby mal všetko, čo zabezpečuje hladký priebeh pretekov.“
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.