Jenson Button opisuje skryté nebezpečenstvo, ktorému čelia piloti Formule 1 a ktoré môže ohroziť ich životy.
Button tvrdí, že požiadavky na fyzickú kondíciu vo Formuli 1 sú také veľké, že môžu viesť až k výpadkom vedomia s fatálnymi následkami. Napríklad počas Veľkej ceny Malajzie v roku 2001 prestala správne pracovať jeho fľaša na nápoje, pritom teplota v kokpite sa vyšplhala na 50 ° C.
Button hovorí: „Pretekanie je veľmi náročné na fyzickú kondíciu, správne nápoje a správna výživa počas súťažného víkendu Vás udržiavajú v pozornosti. Už sa mi v minulosti stalo, že mi zlyhala fľaša, hneď som sa začal triasť a strácal som zrak, potom prišli krátke výpadky vedomia.“
“Počas pretekov spálite veľa kalórií a dve hodiny po nich príde veľká únava. Na trati máme nápoj v aute. Je to nápoj so špeciálnym zložením, obsahuje kofeín, aby Vás udržal v pozornosti a minerály kvôli hydratácii. Pomáha tiež udržiavať mentálnu silu cez súťažný víkend, potom môžete podávať lepšie výkony.“
Button je veľký fanúšik triatlonu, má povesť najlepšie fyzicky pripraveného pilota Formuly 1. Tréningy absolvuje s jeho trénerom Mikey Collierom, spolupracujú už od roku 2008. Collier zistil, že Button počas pretekov schudne 3,5 kg, v čom je zahrnutá strata troch litrov tekutín.
Collier verí, že „Jenson je na tom v súčasnosti fyzicky najlepšie medzi jazdcami Formule 1. Je to výsledok jeho svedomitej prípravy počas trinástich rokov pretekania vo veľkých cenách. Je veľmi ťažké povedať, ako na tom musíte byť fyzicky, aby ste veľkú cenu zvládli v pohode. Ale čo je isté, že dobrá fyzická kondícia zvyšuje Vaše šance doviesť Vaše auto bezpečne do cieľa, pretože minimalizujete riziko omylov.“
„Jenson stráca počas pretekov dva až tri litre tekutín a to môže mať veľký vplyv na jeho psychické aj fyzické schopnosti. Preto dbáme na to, aby mal prístup k množstvu nápojov počas víkendu a aby obsahovali dostatočnú dávku uhľohydrátov a sodíku, ktoré vykryjú straty počas súťaženia. Jeho nápoj Lucozade obsahuje aj významné množstvo kofeínu na podporu koncentrácie. Naozaj dbáme na to, aby mal všetko, čo zabezpečuje hladký priebeh pretekov.“
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.