Jenson Button očekává, že Mercedes bude shledán vinným a potrestán. Nico Rosberg by podle něj však Velkou cenu Monaka vyhrál i bez účasti v kontroverzním třídenním testu.
Německý tým v pohodě vyhrál Velkou cenu Monaka, na což podle Buttona účast s letošním vozem a závodními piloty v testu Pirelli v Barceloně od 15. do 17. května 2013 neměla vliv: "Mercedes odvedl skvělou práci a i bez toho testu by podle mě závod vyhráli."
Britský pilot však velký trest neočekává: "Myslím, že týmy, které protestovaly, jsou spíše překvapeny, že k tomu došlo. Podle mě výsledek nic nezmění. Nevím, co můžou udělat, pokud vůbec něco. Možná dostanou přes prsty."
"Myslím, že týmy, které protestovaly, chtějí pouze vyjasnění, protože my bychom všichni moc rádi odjeli 1000 km, abychom pochopili [pneumatiky] o něco více, protože testování je tak omezeno," dodává Button.
Týmy mohou testovat pouze 12 dní před začátkem sezóny, v jejím průběhu je povolen pouze jeden test s nováčky, nikoliv se závodními jezdci.
Mercedes získal v Barceloně velkou výhodu, protože si mohl vyzkoušet i nové pneumatiky, které Pirelli přiveze do Kanady. Ty budou mít změněnou konstrukci, ocelový pás v zadní pneumatikách nahradí opět kevlarový - tak jako tomu bylo u těch loňských.
Nico Rosberg v Monaku, kde se radoval z vítězství (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Pirelli ale tvrdí, že testovalo především pneumatiky pro příští rok, ačkoliv smlouvu stále nemá. Mercedesu prý neřeklo, s kterými pneumatikami jezdí. Dodatečně prozradilo, že ty letošní upravené na voze byly až v pátek. Problémem však je, že Mercedes nasadil aktuální vůz se závodními piloty, aniž by o tom ostatní týmy věděly, natož souhlasily. Případem se nyní bude zabývat FIA.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.