Jenson Button očekává, že Mercedes bude shledán vinným a potrestán. Nico Rosberg by podle něj však Velkou cenu Monaka vyhrál i bez účasti v kontroverzním třídenním testu.
Německý tým v pohodě vyhrál Velkou cenu Monaka, na což podle Buttona účast s letošním vozem a závodními piloty v testu Pirelli v Barceloně od 15. do 17. května 2013 neměla vliv: "Mercedes odvedl skvělou práci a i bez toho testu by podle mě závod vyhráli."
Britský pilot však velký trest neočekává: "Myslím, že týmy, které protestovaly, jsou spíše překvapeny, že k tomu došlo. Podle mě výsledek nic nezmění. Nevím, co můžou udělat, pokud vůbec něco. Možná dostanou přes prsty."
"Myslím, že týmy, které protestovaly, chtějí pouze vyjasnění, protože my bychom všichni moc rádi odjeli 1000 km, abychom pochopili [pneumatiky] o něco více, protože testování je tak omezeno," dodává Button.
Týmy mohou testovat pouze 12 dní před začátkem sezóny, v jejím průběhu je povolen pouze jeden test s nováčky, nikoliv se závodními jezdci.
Mercedes získal v Barceloně velkou výhodu, protože si mohl vyzkoušet i nové pneumatiky, které Pirelli přiveze do Kanady. Ty budou mít změněnou konstrukci, ocelový pás v zadní pneumatikách nahradí opět kevlarový - tak jako tomu bylo u těch loňských.
Nico Rosberg v Monaku, kde se radoval z vítězství (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Pirelli ale tvrdí, že testovalo především pneumatiky pro příští rok, ačkoliv smlouvu stále nemá. Mercedesu prý neřeklo, s kterými pneumatikami jezdí. Dodatečně prozradilo, že ty letošní upravené na voze byly až v pátek. Problémem však je, že Mercedes nasadil aktuální vůz se závodními piloty, aniž by o tom ostatní týmy věděly, natož souhlasily. Případem se nyní bude zabývat FIA.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.