Podle Jensona Buttona je McLaren v Monte Carlu v lepší formě než v předchozích závodech, potřebuje ale zlepšit svůj výkon v kvalifikaci.
I když byl Button v obou trénincích až osmý, když dopoledne ztrácel 0,9 s a odpoledne 1,2 s, byl s vozem MP4-28 při dlouhých jízdách poměrně spokojený. Obává se však provozu, v němž by zlepšenou rychlost v ulicích Monaka nedokázal předvést.
"Tempo je při dlouhých jízdách překvapivě dobré. Méně už to, když v kvalifikaci ztrácíte 1,2 sekundy. Problémem je, že tady se musíte kvalifikovat dobře - a to je momentálně naší slabinou," uvědomuje si Button.
V čem je problém? "Zkrátka nedokážeme pneumatiky během jednoho kola zahřát. Čeká nás během příštích několika dní spousta tvrdé práce, abychom přišli na to, jak získat výkonnost v prvních kolech, protože se nám to zatím nedaří," pokračuje pilot McLarenu.
Jeho tým do Monaka přivezl sadu dalších vylepšení a vůz se s nastavením pro městský okruh jednoduše choval lépe: "Jsem tady s autem spokojenější než v předchozích několika závodech. V určitých oblastech, kde jsme se dříve trápili, vidím pozitiva - zdají se být lepší."
Jenson Button je se svým vozem v Monaku spokojenější (foto: McLaren Mercedes)
"Protože je Monako tak odlišným závodem, musíte auto celkem dost změnit. A zdá se, že pracuje o něco lépe. Stále nevidíme úžasné časy, jsem však spokojenější s tím, že se ubíráme správným směrem a myslím si, že se v sobotu můžeme zlepšit," dodává Button.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.