Podle Jensona Buttona je McLaren v Monte Carlu v lepší formě než v předchozích závodech, potřebuje ale zlepšit svůj výkon v kvalifikaci.
I když byl Button v obou trénincích až osmý, když dopoledne ztrácel 0,9 s a odpoledne 1,2 s, byl s vozem MP4-28 při dlouhých jízdách poměrně spokojený. Obává se však provozu, v němž by zlepšenou rychlost v ulicích Monaka nedokázal předvést.
"Tempo je při dlouhých jízdách překvapivě dobré. Méně už to, když v kvalifikaci ztrácíte 1,2 sekundy. Problémem je, že tady se musíte kvalifikovat dobře - a to je momentálně naší slabinou," uvědomuje si Button.
V čem je problém? "Zkrátka nedokážeme pneumatiky během jednoho kola zahřát. Čeká nás během příštích několika dní spousta tvrdé práce, abychom přišli na to, jak získat výkonnost v prvních kolech, protože se nám to zatím nedaří," pokračuje pilot McLarenu.
Jeho tým do Monaka přivezl sadu dalších vylepšení a vůz se s nastavením pro městský okruh jednoduše choval lépe: "Jsem tady s autem spokojenější než v předchozích několika závodech. V určitých oblastech, kde jsme se dříve trápili, vidím pozitiva - zdají se být lepší."
Jenson Button je se svým vozem v Monaku spokojenější (foto: McLaren Mercedes)
"Protože je Monako tak odlišným závodem, musíte auto celkem dost změnit. A zdá se, že pracuje o něco lépe. Stále nevidíme úžasné časy, jsem však spokojenější s tím, že se ubíráme správným směrem a myslím si, že se v sobotu můžeme zlepšit," dodává Button.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.