McLaren dnes nasadil na vůz sérii novinek, v prvních hodnoceních však zatím příliš nadšený není.
Tým uvedl, že jeho prioritou je vyřešení potíží s korelací dat. Do Barcelony přivezl celou řadu nových dílů, plán testování mu však narušil ranní déšť a mokrý trénink. Nový nos a přední křídlo se tak například dostalo na trať až na posledních deset minut druhého tréninku.
"Je skvělé, že jsme věci dokázali tak rychle otočit v tom, že jsme dovezli díly na okruh, stále nám toho ale na nejrychlejší schází ohromně moc," střízlivě hodnotí Button pokroky svého týmu
"Nepropadli jsme se zpět, učinili jsme pokroky, ale myslím, že je učinili všichni. Důležité je, že se podstatně zlepšila korelace, což je pozitivní, zejména s ohledem na budoucnost. Myslím, že na čele uvidíme čtyři konkurenceschopné týmy. Nevím, jestli budeme jedním z nich, domnívám se, že snad budeme těsně za nimi," pokračuje pilot McLarenu.
Přiznává, že ranní déšť jim narušil plány: "Problém je, že jsme sotva testovali, to nebyly perfektní podmínky. V podstatě to [pak] bylo o dlouhých jízdách, abychom viděli, co udělají pneumatiky.
Stále nemáme onu rychlost rychlých kluků, jelikož pokroky dělají všichni. Potřebujeme pořádný kus a nejsem si jistý, že ho máme. Myslím, že se přes noc můžeme zlepšit, ale ještě na to nemáme," popisuje Button s určitým zklamáním v hlase.
McLaren stálo potřebuje podstatně zrychlit (foto: McLaren Mercedes)
Na dotaz, zda celkový obrázek komplikují pneumatiky a odlišná množství paliva, Brit odpovídá: "Přesně tak. Zkoušel jsem přední křídlo, bylo však velmi těžké vyvozovat nějaké závěry. Byl to velmi intenzivní trénink. Nejednalo se právě o den, který jsme si přáli, máme však spoustu informací pro inženýry."
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.