McLaren dnes nasadil na vůz sérii novinek, v prvních hodnoceních však zatím příliš nadšený není.
Tým uvedl, že jeho prioritou je vyřešení potíží s korelací dat. Do Barcelony přivezl celou řadu nových dílů, plán testování mu však narušil ranní déšť a mokrý trénink. Nový nos a přední křídlo se tak například dostalo na trať až na posledních deset minut druhého tréninku.
"Je skvělé, že jsme věci dokázali tak rychle otočit v tom, že jsme dovezli díly na okruh, stále nám toho ale na nejrychlejší schází ohromně moc," střízlivě hodnotí Button pokroky svého týmu
"Nepropadli jsme se zpět, učinili jsme pokroky, ale myslím, že je učinili všichni. Důležité je, že se podstatně zlepšila korelace, což je pozitivní, zejména s ohledem na budoucnost. Myslím, že na čele uvidíme čtyři konkurenceschopné týmy. Nevím, jestli budeme jedním z nich, domnívám se, že snad budeme těsně za nimi," pokračuje pilot McLarenu.
Přiznává, že ranní déšť jim narušil plány: "Problém je, že jsme sotva testovali, to nebyly perfektní podmínky. V podstatě to [pak] bylo o dlouhých jízdách, abychom viděli, co udělají pneumatiky.
Stále nemáme onu rychlost rychlých kluků, jelikož pokroky dělají všichni. Potřebujeme pořádný kus a nejsem si jistý, že ho máme. Myslím, že se přes noc můžeme zlepšit, ale ještě na to nemáme," popisuje Button s určitým zklamáním v hlase.
McLaren stálo potřebuje podstatně zrychlit (foto: McLaren Mercedes)
Na dotaz, zda celkový obrázek komplikují pneumatiky a odlišná množství paliva, Brit odpovídá: "Přesně tak. Zkoušel jsem přední křídlo, bylo však velmi těžké vyvozovat nějaké závěry. Byl to velmi intenzivní trénink. Nejednalo se právě o den, který jsme si přáli, máme však spoustu informací pro inženýry."
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.