McLaren do Barcelony přivezl notně vylepšený monopost MP4-28. Podle jezdce Jensona Buttona si změn v pohodě všimneme pouhým okem.
Tým z Wokingu čeká náročný pátek, protože bude muset vyhodnocovat spoustu novinek a určit, které fungují a na voze zůstanou a které naopak nesplňují očekávání z aerodynamického tunelu.
Abychom poznali, co se změnilo, nebude třeba zkoumat fotografie pod drobnohledem: "Je toho hodně, co je odlišné, bude moci poznat rozdíly v aerodynamice vozu a porozumíte rozdílu v proudění vzduchu. Stále má stejné barvy, ale okraje se změnily."
"Na voze se nacházejí skutečně skvěle vypadající drobné části, ale nemyslím si, že to na boj o čelo bude stačit. Uvidíme vylepšení a snad nám pomohou o něco lépe pochopit proudění kolem vozu," pokračuje Button, který by se přál vrátit k vítězstvím.
Problémy s korelací dat a deformacemi pneumatik (více zde) přispěly k letošnímu propadu McLarenu, Button však věří, že se ve Španělsku zlepší. Spokojen by byl s tím, kdyby pohodlně v sobotu postoupili do závěrečné části kvalifikace: "S tím bychom měli být spokojeni."
Jenson Button se těší na vylepšený, vizuálně odlišný McLaren MP4-28 (foto: McLaren Mercedes)
"Musíme do Q3 postupovat v každé kvalifikaci, v Austrálii nám však hodně pomohlo mokro. Do Q3 jsem se dostal během všech závodů, což je překvapením. Dobrým pokrokem by však bylo auto, s nímž bychom postoupili do Q3, aniž by bylo na pokraji vypadnutí v Q2.
Ještě důležitější věcí ale je pochopit korelaci s aerodynamickým tunelem," upozorňuje Button. Novinky si McLaren vyzkoušel při testu na rovince již v pondělí ve španělské Idiadě, zítra budou mít premiéru před zraky diváků a kamer v Barceloně.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.