Jenson Button by si měl podle bývalého pilota F1 Johna Watsona místo stížností raději zvyknout na svého nového týmového kolegu Sergia Péreze, s nímž musel v Bahrajnu tvrdě závodit.
"Pokud to Pérez Buttonovi ztěžuje, jen a Buttonovi, aby se s tím vyrovnal. To je životní fakt. Nemůže čekat, že Martin Whitmarsh Pérezovi řekne, aby se stáhnul," uvádí Watson v odkazu na Buttonovi stížnosti v rádiu na svého týmového kolegu během Velké ceny Bahrajnu.
"Když na vás týmový kolega tvrdě tlačí, není to příjemné, ale je to součástí hry. Musíte na to odpovědět tím, že to přijmete, a odvedete svou nejlepší práci," cituje Brita BBC.
Při souboji došlo několikrát ke kontaktu, při jednom přišel Mexičan po lehkém nárazu do zadní části Buttonova McLarenu v zatáčce č. 4 o část předního křídla (levou kaskádu). Jenson si pak na něj stěžoval, že křižuje trať a "narážejí do sebe koly v rychlosti 300km/hod."
Podle Watsona jejich souboje byly na "hranici směšnosti," to se však "stává, když posadíte zkušeného pilota vedle mladého uchazeče. Když máte dítě jako Péreze proti Buttonovi, který je starším zástupcem v současné F1, který je pod velkým tlakem a závodím kolo na kolo, často to končí tím, že na to doplatí oba."
Jediné, co šéf týmu může udělat, je připomínat jim, že jezdí pro tým, a ne pro sebe, takže se nesmí vyřadit. Povedlo se jim to, ale ne kvůli nedostatku snahy. Někdo jako Pérez je rychlý, vášnivý a touží po sobě zanechat stopu, podobně jako zvířata v džungli, aby stanovil pořadí v týmu. Je odhodlaný ukázat, co dokáže, obzvlášť proto, že toho v prvních třech závodech moc nepředvedl."
Jenson Button musí podle Watsona místo stížností přijmout výzvu a odvádět co nejlepší práci(foto: McLaren Mercedes)
"Button je velmi zkušený, číslem jedna v týmu, i když McLaren tvrdí, že nemají jedničku a dvojku. Ale protože je v té pozici, nosí na zádech cíl a Pérez si bude myslet, že když jej porazí, bude v McLarenu tím důležitějším... Snaží se o to každý jezdec - chce vést tým," dodává Watson.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.