Jenson Button by si měl podle bývalého pilota F1 Johna Watsona místo stížností raději zvyknout na svého nového týmového kolegu Sergia Péreze, s nímž musel v Bahrajnu tvrdě závodit.
"Pokud to Pérez Buttonovi ztěžuje, jen a Buttonovi, aby se s tím vyrovnal. To je životní fakt. Nemůže čekat, že Martin Whitmarsh Pérezovi řekne, aby se stáhnul," uvádí Watson v odkazu na Buttonovi stížnosti v rádiu na svého týmového kolegu během Velké ceny Bahrajnu.
"Když na vás týmový kolega tvrdě tlačí, není to příjemné, ale je to součástí hry. Musíte na to odpovědět tím, že to přijmete, a odvedete svou nejlepší práci," cituje Brita BBC.
Při souboji došlo několikrát ke kontaktu, při jednom přišel Mexičan po lehkém nárazu do zadní části Buttonova McLarenu v zatáčce č. 4 o část předního křídla (levou kaskádu). Jenson si pak na něj stěžoval, že křižuje trať a "narážejí do sebe koly v rychlosti 300km/hod."
Podle Watsona jejich souboje byly na "hranici směšnosti," to se však "stává, když posadíte zkušeného pilota vedle mladého uchazeče. Když máte dítě jako Péreze proti Buttonovi, který je starším zástupcem v současné F1, který je pod velkým tlakem a závodím kolo na kolo, často to končí tím, že na to doplatí oba."
Jediné, co šéf týmu může udělat, je připomínat jim, že jezdí pro tým, a ne pro sebe, takže se nesmí vyřadit. Povedlo se jim to, ale ne kvůli nedostatku snahy. Někdo jako Pérez je rychlý, vášnivý a touží po sobě zanechat stopu, podobně jako zvířata v džungli, aby stanovil pořadí v týmu. Je odhodlaný ukázat, co dokáže, obzvlášť proto, že toho v prvních třech závodech moc nepředvedl."
Jenson Button musí podle Watsona místo stížností přijmout výzvu a odvádět co nejlepší práci(foto: McLaren Mercedes)
"Button je velmi zkušený, číslem jedna v týmu, i když McLaren tvrdí, že nemají jedničku a dvojku. Ale protože je v té pozici, nosí na zádech cíl a Pérez si bude myslet, že když jej porazí, bude v McLarenu tím důležitějším... Snaží se o to každý jezdec - chce vést tým," dodává Watson.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.