VIDEO; Jenson Button má za to, že byl Sergio Pérez až moc agresivní při svých útocích na jeho pozici v dnešní Grand Prix Bahrajnu. Oba McLareny se dnes více než jednou dotkly přímo na trati v souboji o body.
Při jednom z kontaktů si Pérez poškodil (v závodu již podruhé - poprvé hned po startu) přední přítlačné křídlo. Mexičan na výjezdu ze 4. zatáčky narazil do zadní pneumatiky Buttona. Jenson žádal tým před rádio, aby Mexičana "uklidnil". Jenže to je v rozporu s přístupem McLarenu k závodění, a tak souboj pokračoval.
"Na trati se pořád něco dělo, proto jsem neměl čas se starat o pneumatiky. Dnes jsem měl spoustu 'čistých' duelů. Ale pak nastal ten s mým týmovým kolegou. Ten dnes odvedl skvělou práci a získal pro tým body. Ale když jsme se dotkly ve 300 km/h...to nebylo nic co si přejete od svého kolegy. Při snaze ho udržet za sebou jsem zničil pneumatiky.
Byl jsem plný emocí, přes rádio jsem žádal tým, aby Sergia uklidnil. Vše, co jsem však řekl, bych řekl znovu. Jeho výsledek je ale pro tým dobrý. Brzy se však může stát při takovém souboji něco vážnějšího, takže bychom to měli brát více v klidu.
Checo je extrémně rychlý, což dnes dokázal. Něco z toho, co se dnes stalo, ale bylo zbytečné. Při takových rychlostech by se mohl stát malér. Už jsem měl hodně týmových kolegů, v Lewisi třeba velmi silného. Ještě jsem ale nezažil, aby se Vás na rovince ve 300 km/h kolega dotkl. To bylo nezvyklé a překvapující. Snad je něco takového možné v závodech motokár, ale pak z toho vyrostete. Ale u Checa to očividně není ten případ.
Button už v McLarenu jeden památný souboj přímo na trati s týmovým kolegou zažil - v Turecku 2010...
Možná je to nový způsob ježdění. Nevím, možná snad v GP2 ale v F1... Byl jsem tím překvapen a nejsem jediný, kdo má takový názor. Snad už se to nebude opakovat. Pro mě to byl dnes těžký den, ale jako tým jsme získali pár bodů, což mě těší. Myslím, že se o tom se Sergiem pobavíme.
Poslední zastávku jsem musel absolvovat, protože jsem měl problémy se zadní pneumatikou. Nedokázal jsem se o ně starat tak jako třeba Checo."
...S Pérzem se však oba vozy dotkly ve vysoké rychlosti.
Mistr světa z roku 2009 hovoří o závodu a souboji se Sergiem Pérezem:
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.