VIDEO; Jenson Button má za to, že byl Sergio Pérez až moc agresivní při svých útocích na jeho pozici v dnešní Grand Prix Bahrajnu. Oba McLareny se dnes více než jednou dotkly přímo na trati v souboji o body.
Při jednom z kontaktů si Pérez poškodil (v závodu již podruhé - poprvé hned po startu) přední přítlačné křídlo. Mexičan na výjezdu ze 4. zatáčky narazil do zadní pneumatiky Buttona. Jenson žádal tým před rádio, aby Mexičana "uklidnil". Jenže to je v rozporu s přístupem McLarenu k závodění, a tak souboj pokračoval.
"Na trati se pořád něco dělo, proto jsem neměl čas se starat o pneumatiky. Dnes jsem měl spoustu 'čistých' duelů. Ale pak nastal ten s mým týmovým kolegou. Ten dnes odvedl skvělou práci a získal pro tým body. Ale když jsme se dotkly ve 300 km/h...to nebylo nic co si přejete od svého kolegy. Při snaze ho udržet za sebou jsem zničil pneumatiky.
Byl jsem plný emocí, přes rádio jsem žádal tým, aby Sergia uklidnil. Vše, co jsem však řekl, bych řekl znovu. Jeho výsledek je ale pro tým dobrý. Brzy se však může stát při takovém souboji něco vážnějšího, takže bychom to měli brát více v klidu.
Checo je extrémně rychlý, což dnes dokázal. Něco z toho, co se dnes stalo, ale bylo zbytečné. Při takových rychlostech by se mohl stát malér. Už jsem měl hodně týmových kolegů, v Lewisi třeba velmi silného. Ještě jsem ale nezažil, aby se Vás na rovince ve 300 km/h kolega dotkl. To bylo nezvyklé a překvapující. Snad je něco takového možné v závodech motokár, ale pak z toho vyrostete. Ale u Checa to očividně není ten případ.
Button už v McLarenu jeden památný souboj přímo na trati s týmovým kolegou zažil - v Turecku 2010...
Možná je to nový způsob ježdění. Nevím, možná snad v GP2 ale v F1... Byl jsem tím překvapen a nejsem jediný, kdo má takový názor. Snad už se to nebude opakovat. Pro mě to byl dnes těžký den, ale jako tým jsme získali pár bodů, což mě těší. Myslím, že se o tom se Sergiem pobavíme.
Poslední zastávku jsem musel absolvovat, protože jsem měl problémy se zadní pneumatikou. Nedokázal jsem se o ně starat tak jako třeba Checo."
...S Pérzem se však oba vozy dotkly ve vysoké rychlosti.
Mistr světa z roku 2009 hovoří o závodu a souboji se Sergiem Pérezem:
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.