TÝMOVÉ RADIO; McLaren požádá Sergia Péreze, aby zmírnil svůj styl poté, co se dnes odpoledne střetl se svým týmovým kolegou Jensonem Buttonem na trati v Bahrajnu. Zároveň však britský tým nechce, aby jeho jezdec ztratil jiskru.
Jenson Button popsal jezdecký styl svého kolegy Sergia Péreze jako "až moc agresivní". V dnešním souboji přímo na dráze se vozy obou jezdců McLarenu dotkly více než jednou. Podle Sergia Péreze mají na incidentu vinu oba jezdci stejnou měrou.
Ještě během týdne před Velkou cenou stáj McLaren povzbuzovala po nepovedených úvodních třech závodech svého nového pilota, aby byl agresivněší. Martin Whitmarsh tehdy prohlásil, že si nemyslí, že by byl jeho jezdec moc agresivní a naopak jej nabádal, aby přitvrdil.
"Myslím, že to bylo tvrdé - Checo je mladý jezdec a byl rázný. Co nechcete, aby se stalo, je, že trefíte svého kolegu zezadu, což by mu mohlo potenciálně způsobit defekt a vy jste mohl přijít o přední přítlačné křídlo. Lidé před Bahrajnem říkali, že [Pérez] letos nemá jiskru. Myslím, že dnes všem jasně prokázal, že ji má," říká na úvod šéf týmu McLaren, Martin Whitmarsh.
Podle něj dnešní výkon z Bahrajnu pomůže zdravému sebevědomí Mexičana - v cíli byl klasifikován na 6. místě, tedy o 4 pozice lépe než Button. "Celkově, tohle byl krásný souboj. Byl jsem dost nesvůj a stálo nás to jako tým nějaký čas. Ale Checovi to pomůže v důvěře. Je to stále mladý jezdec, který se učí.
Možná by potřeboval trošku ubrat v některých věcech, ale zase na druhou stranu byla to právě jeho vášeň, která mu dovolila předjet několik dalších jezdců později v závodu. Nechcete udusit tu jiskru. Můžeme se zaměřit na nějaké ty věci, které dnes nebyli perfektní, ale musíme si připustit, že naše auto není dostatečně rychlé. Sergio bojoval opravdu velmi, velmi tvrdě o 6. příčku."
Souboj dvojice Pérze-Button byl ozdobou víkendové VC
Podle slov šéfa McLarenu dnešní závod ani zdaleka nemůže vyvolat otázky o zvyklosti britské stáje nepraktikovat týmovou režiji, ale naopak nechat své jezdce závodit přímo na dráze: "Některé momenty byly mezní. Ale tohle je to, co se stane, když necháte své jezdce závodit.
My necháváme naše jezdce závodit. Pokud bychom zmrazili pořadí a jezdec, který je vzdadu, by měl pocit, že kdyby předjel, tak by byl rychlejší, pak bychom ho poškodili. Hodně lidí mě do sluchátek žádalo, ať nařídím zmražení pořadí. Z dlouhodobého hlediska ale svoje rozhodnutí považuji za správné pro oba jezdce. Oba ví, že spolu mohou soupeřit."
Poslechněte si týmové rádio, ve kterém prvně Button žádá tým, aby Péreze uklidnil. Pérze poté oznamuje, že za Buttonem ztrácí čas:
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.