Nováček týmu McLaren, Sergio Pérez, se může od svého kolegy, Jensona Buttona, hodně naučit. Jako bývalý mistr světa je Jenson velmi přizpůsobivý.
Sergio Pérez je zatím ve stínu Jensona Buttona. Brit se dokáže i se zatím pomalým McLarenem prosazovat alespoň na body a Mexičana nechává za sebou. Bývalý pilot Sauber přiznává, že se cítí jako ve škole u Buttona. V otázce jezdeckého stylu a přizpůsobování se měnícím se podmínkám toho může hodne obkoukat. "Jenson je vážně dobrý v tom, jak dokáže svůj jezdecký styl během závodu za měnících se podmínek měnit.
To je při současných pneumatikách velmi důležité. Zvláště s naším novým autem se musíte o pneumatiky umět starat. Ve svém dvouletém působení u Sauberu jsem v tom býval dobrý. Ale ani zde, v McLarenu, to není špatné," říká Sergio.
"Pokud se ptáte na rozdíly mezi mnou a Jensonem, pak musím tento fakt zmínit. Musím se zlepšit v tom, abych dokázal z každé situaci vytěžit maximum. Při použití rozdílných směsí se musíte neustále přizpůsobovat. Během závodu se k pneumatikám musíte vždy chovat hezky."
Pérez se momentálně soustředí hlavně na závodní víkend, o vývoj MP4-28 se momentálně moc nezajímá: "Koncentruji se na svoji práci, snažím se z každé situace získat maximum. Není to jednoduché. Vlastně je to tak, že v pátek hodně experimentujeme a pak nám nezbývá čas na přípravu. Do soboty pak vstupujeme s novým nastavením - to samozřejmě moc nepomáhá. S lepším autem by to nebylo jednodušší, ale určitě jednodušší v otázce přípravy na závod."
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.