Jenson Button by si přál, aby jeho nový týmový kolega Sergio Pérez začal pravidelně sbírat body. Po Bahrajnu během závodního víkendu ve Španělsku očekává od týmu velký pokrok, ale přiznává, že 9 desetin sekundy tam těžko stáhnou.
Mladý Mexičan před letošní sezónou přestoupil ze Sauberu k McLarenu, kde nahradil Lewise Hamiltona. V dosavadních třech závodech bodoval pouze jednou, Button by si ale přál, aby skóroval pravidelně.
"Kluk, který závodí za špičkový tým, jako je McLaren, je pod větším tlakem. Checo [Pérez] to ví. Pokud bychom měli auto, které by mělo dokonce na vítězství, dostalo by nás to pod ještě větší tlak," popisuje bývalý mistr světa pro The Sun.
"Když závodíte uprostřed pole, tak je to těžké. Uděláte jednu chybu a ta vás stojí tři místa. Není to lehké být v takové pozici, musíte z ní však vytěžit maximum," pokračuje Button, který v Číně získal 10 bodů za páté místo.
Na lídra šampionátu Sebastiana Vettela sice ztrácí už 40 bodů, ale boj o letošní titul stále nechce vzdát. Připouští ale, že by muselo hned po Bahrajnu dojít k ohromnému zlepšení.
"Nic nevylučuji, ztrácíme však hodně bodů, což není skvělé. Momentálně to je těžké. Určitě v této chvíli nejsme tam, kde bychom měli být. Tým pracuje tvrdě na nasazení těchto nových částí, zatím to však nestačilo a nejsme tak pozitivní, jak jsme si mysleli, že budeme," přiznává zklamání z pokroků, které jsou zatím menší, než očekával.
Jenson Button (vlevo) se Sergiem Pérezem po odhalení nového vozu (foto: McLaren Mercedes)
"Stále nejsme dostatečně rychlí. Je toho mnohem více, co potřebujeme udělat, abychom bojovali na čele. V Barceloně musíme dosáhnout velkého pokroku - ne masivního, jen v tom správném směru," očekává pilot McLarenu. Co všechno hodlá tým z Wokingu přivézt do Španělska, o tom si můžete přečíst zde.
"Vím, co přijde v Barceloně, a pokud nám to dá několik desetin: skvělé. Nemyslím si ale, že zrychlíme o devět desetin. Pokud to bude dělat to, co očekáváme, pak se můžeme pustit do vývoje tohoto balíku," dodává Button.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.