Jenson Button by si přál, aby jeho nový týmový kolega Sergio Pérez začal pravidelně sbírat body. Po Bahrajnu během závodního víkendu ve Španělsku očekává od týmu velký pokrok, ale přiznává, že 9 desetin sekundy tam těžko stáhnou.
Mladý Mexičan před letošní sezónou přestoupil ze Sauberu k McLarenu, kde nahradil Lewise Hamiltona. V dosavadních třech závodech bodoval pouze jednou, Button by si ale přál, aby skóroval pravidelně.
"Kluk, který závodí za špičkový tým, jako je McLaren, je pod větším tlakem. Checo [Pérez] to ví. Pokud bychom měli auto, které by mělo dokonce na vítězství, dostalo by nás to pod ještě větší tlak," popisuje bývalý mistr světa pro The Sun.
"Když závodíte uprostřed pole, tak je to těžké. Uděláte jednu chybu a ta vás stojí tři místa. Není to lehké být v takové pozici, musíte z ní však vytěžit maximum," pokračuje Button, který v Číně získal 10 bodů za páté místo.
Na lídra šampionátu Sebastiana Vettela sice ztrácí už 40 bodů, ale boj o letošní titul stále nechce vzdát. Připouští ale, že by muselo hned po Bahrajnu dojít k ohromnému zlepšení.
"Nic nevylučuji, ztrácíme však hodně bodů, což není skvělé. Momentálně to je těžké. Určitě v této chvíli nejsme tam, kde bychom měli být. Tým pracuje tvrdě na nasazení těchto nových částí, zatím to však nestačilo a nejsme tak pozitivní, jak jsme si mysleli, že budeme," přiznává zklamání z pokroků, které jsou zatím menší, než očekával.
Jenson Button (vlevo) se Sergiem Pérezem po odhalení nového vozu (foto: McLaren Mercedes)
"Stále nejsme dostatečně rychlí. Je toho mnohem více, co potřebujeme udělat, abychom bojovali na čele. V Barceloně musíme dosáhnout velkého pokroku - ne masivního, jen v tom správném směru," očekává pilot McLarenu. Co všechno hodlá tým z Wokingu přivézt do Španělska, o tom si můžete přečíst zde.
"Vím, co přijde v Barceloně, a pokud nám to dá několik desetin: skvělé. Nemyslím si ale, že zrychlíme o devět desetin. Pokud to bude dělat to, co očekáváme, pak se můžeme pustit do vývoje tohoto balíku," dodává Button.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.