Jenson Button přiznal, že jej překvapila poslední reakce Sebastiana Vettela, který si z porušení týmových příkazů nic nedělá.
Podle Jensona nebylo moudré, že Red Bull požádal své piloty už ve druhém závodu sezóny, aby drželi své pozice a nepředjížděli se. Ale dnešní Vettelova slova, že by "zřejmě udělal stejnou věc znovu," odhalují neočekávanou stránku povahy úřadujícího mistra světa.
"Mnoho lidí vyhrálo tituly, aniž by byli takoví. Osobně jsem překvapený tím, že to řekl. Je tak talentovaným jezdcem a zdá se, že jej tým miluje. A měli by, je velmi úspěšný. A vypadá, že by se s ním dalo snadno vycházet. Jsem překvapený, že tohle řekl," popisuje Button.
Pilot McLarenu uvádí, že týmovou režii neschvaluje a v Malajsii podle něj nebyla zapotřebí, ale že Vettel si měl právo stěžovat, pokud byl Webber pomalý.
"Nemám rád týmovou režii a už jsem o tom dříve hovořil. Je však legální a můžeme ji používat. Já bych pochopil, kdybych nemohl šampionát už vyhrát a tým by mi řekl: 'Pokud budeš v závodě vést a tvůj týmový kolega bude druhý, nechej ho předjet, protože on může vyhrát titul.' Ani by mi to nemuseli říkat, udělal bych to sám od sebe. Je to správné," pokračuje Brit.
Sebastian Vettel svými posledními výroky Jensona Buttona překvapil (foto: Red Bull Racing)
"Když je jednomu či oběma pilotům řečeno, aby snížili výkon motoru, má to důvod - šetřit motor nebo palivo. Pokud to jeden udělá a druhý ne, není to fér, můžou na sebe navzájem tlačit a může jim palivo dojít. Takový je momentálně kvůli šetření paliva a pneumatik systém.
Určitě existuje možnost chyby, a pokud to tak bylo v případě Sebastiana, je to dostatečně férové. Možná to byl tento případ. Ale z toho, jak se potom vyjadřoval, to tak nevyznívá," soudí Button.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.