Jenson Button přiznal, že jej překvapila poslední reakce Sebastiana Vettela, který si z porušení týmových příkazů nic nedělá.
Podle Jensona nebylo moudré, že Red Bull požádal své piloty už ve druhém závodu sezóny, aby drželi své pozice a nepředjížděli se. Ale dnešní Vettelova slova, že by "zřejmě udělal stejnou věc znovu," odhalují neočekávanou stránku povahy úřadujícího mistra světa.
"Mnoho lidí vyhrálo tituly, aniž by byli takoví. Osobně jsem překvapený tím, že to řekl. Je tak talentovaným jezdcem a zdá se, že jej tým miluje. A měli by, je velmi úspěšný. A vypadá, že by se s ním dalo snadno vycházet. Jsem překvapený, že tohle řekl," popisuje Button.
Pilot McLarenu uvádí, že týmovou režii neschvaluje a v Malajsii podle něj nebyla zapotřebí, ale že Vettel si měl právo stěžovat, pokud byl Webber pomalý.
"Nemám rád týmovou režii a už jsem o tom dříve hovořil. Je však legální a můžeme ji používat. Já bych pochopil, kdybych nemohl šampionát už vyhrát a tým by mi řekl: 'Pokud budeš v závodě vést a tvůj týmový kolega bude druhý, nechej ho předjet, protože on může vyhrát titul.' Ani by mi to nemuseli říkat, udělal bych to sám od sebe. Je to správné," pokračuje Brit.
Sebastian Vettel svými posledními výroky Jensona Buttona překvapil (foto: Red Bull Racing)
"Když je jednomu či oběma pilotům řečeno, aby snížili výkon motoru, má to důvod - šetřit motor nebo palivo. Pokud to jeden udělá a druhý ne, není to fér, můžou na sebe navzájem tlačit a může jim palivo dojít. Takový je momentálně kvůli šetření paliva a pneumatik systém.
Určitě existuje možnost chyby, a pokud to tak bylo v případě Sebastiana, je to dostatečně férové. Možná to byl tento případ. Ale z toho, jak se potom vyjadřoval, to tak nevyznívá," soudí Button.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.