Jenson Button očekává, že McLaren se po špatném začátku zlepší a ještě letos bude moci zasáhnout do bojů o titul. K pokroku by mělo dojít již za dva týdny v Číně.
Po dvou závodech Button na lídra šampionátu Sebastiana Vettela ztrácí už 38 bodů, společně s týmem však byl v Malajsii povzbuzen pokrokem, kterého v krátké době dosáhli. V Sepangu dokonce mohl s Mercedesy bojovat o pódium, nebýt osudné chyby mechanika v boxech.
"Šampionát je stále ve hře, a pokud jde o mě, mám za cíl titul. Rozhodně. Sebastian mě v roce 2009 v boji o šampionát málem porazil, ale neskóroval v prvních dvou závodech," vzpomíná Button pro Daily Mail na podobnou situaci u Red Bullu před 4 lety.
"Pro nás se jedná o obrovský obrat. Většinu závodu v Sepangu jsme byli rychlejší než Lotus a Ferrari," uvedl minulý týden. Stále však souhlasí, že před McLarenem je spousta práce: "Auto stále není perfektní, bylo opravdu narychlo spíchnuté pro Sepang."
Jenson Button věří v obrat, o titul hodlá ještě zabojovat (foto: McLaren Mercedes)
"Skvělé je, že je tolik aut konkurenceschopných a navzájem se obírají o body, což je přesně to, co potřebujeme. Protože vím, že jsme se tolik zlepšili, tak jsem momentálně velmi spokojeným pilotem. A vím, čeho je tým schopen v příštích několika týdnech dosáhnout, abychom v Číně měli silné auto.
V Melbourne jsem byl celkem na dně, během pěti dní mezi prvními dvěma závody jsem pak byl pozitivnější. Vše ještě není vyřešeno. Stále máme problémy a potřebujeme vyřešit jízdní vlastnosti vozu, ale z hlediska vývoje je vůz mnohem lepší. Došlo k velkému obratu," dodává Button.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.