Jenson Button reaguje na události v Malajsii. Vrací se ke kontroverznímu předjížděcímu manévru Sebastiana Vettela i k výkonu McLarenu.
"Všichni chceme vyhrávat, ale Sebastian jezdí za Red Bull a oni musí udílet pokyny. Tolikrát to fungovalo v jeho prospěch. Myslím, že mu to z dlouhodobého hlediska uškodí. Jsem překvapený tím, že to udělal," uvádí Button pro britský Sun.
"S týmovou režií to je podle mě těžké, ale ignorovat ji je něco jiného. Na startu závodu věděli, jaké jsou pokyny. To je větší problém. Nejsem fandou upřednostňování pilota, ale problémem tady je, že si Vettel týmovou režii nepřál.
Jak to vítězství vrátí Markovi? Nedokážu si představit, že povede závod a Markovi řekne: 'Tady máš.' To je velmi těžké a já bych to nemohl udělat. Pokud vám je řečeno, abyste šetřili pneumatiky a váš týmový kolega za vámi vás předjede, budete naštváni.
Může to způsobit potíže. I když si sednou a pohovoří si o tom, výsledek to nezmění. Stále to bude v jejich myslích, nezmizí to," upozorňuje pilot McLarenu.
Podle Jensona Buttona na svůj egoismus Sebastian Vettel doplatí (foto: Red Bull Racing)
Poté vzpomíná na podobnou situaci, ve které se ocitl při souboji se svým bývalým týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem v Turecku v roce 2010. V památném závodě, v němž se Vettel s Webberem navzájem vyřadili.
"S Lewisem jsme zažili něco podobného v Turecku. Bylo mu řečeno, aby snížil výkon motoru, mě však ne. Lewis si myslel, že mi to řekli také, takže jsem ho pak předjel a pak Lewis předjel mě," popisuje Button vypjaté okamžiky.
"Jakmile jsme vystoupili z vozu, hovořili jsme o tom. Když jsem mu řekl, že mi nic neřekli, bylo vše v pořádku. Ale když vám tým řekne, abyste něco udělali, a vy to zcela ignorujete a týmového kolegu to stojí vítězství, pak jde o velkou věc."
Jenson Button s Lewisem Hamiltonem také prožili své horké chvilky v Turecku 2010(foto: McLaren Mercedes)
Na závěr se pilot McLarenu vrací k výkonům svého týmu v posledním závodu v Malajsii, kde po chybě v boxech přišel o pátou pozici a šanci za zisk slušné porce bodů, protože měl absolvovat o zastávku méně než Mercedesy a Red Bully, proto chvíli pomýšlel dokonce i na pódium.
"Byl to obrovský obrat, ale stále ještě nejsme dostatečně rychlí," pochvaluje si pokrok svého týmu. "Po většinu závodu jsme byli rychlejší než Lotus a Ferrari - kdo by si to tehdy před pěti dny pomyslel?
Stále však ještě nejsme tam, kde bychom chtěli být. Měli jsme trochu štěstí, že byl okruh hladký, to nám celkem pomohlo. Přesto se jedná o zlepšení. Teď potřebujeme mnohem více a v Číně musíme získat body," nabádá Button.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.