McLaren potvrdil, že chyba v boxech, která zničila dobře rozjetý závod Jensonovi Buttonovi, byla způsobena lidskou chybou.
Button byl na cestě za minimálně pátým místem, když předčasně odejel od svých mechaniků v době, kdy ještě neměl dotažené pravé přední kolo. Musel tak zastavit v pitlane a počkat na to, až ho mechanici zatlačí zpět k týmu.
Button v boxech strávil skoro minutu a tři čtvrtě a propadl se tak na 14. místo. Poté se mu podařilo postoupit na 12. příčku, ale před koncem závodu odstoupil kvůli velkým vibracím od pneumatik. Týmový šéf, Martin Whitmarsh, k tomu řekl, že semafor určující jezdci okamžik, kdy může od mechaniků vyrazit, byl spuštěn moc brzy a dal tak Jensonovi předčasné povolení.
"Zelené světlo měl asi 120 milisekund, takže jakmile ho viděl, tak odjel, přesně za to je placený. Tato světla jsou kontrolována celou řadou okolností, jako mikro spínači a knoflíky, které jsou kolem auta a ten knoflík byl stlačen a pak uvolněn po asi 120 milisekundách. Tito lidé se snaží zastávku zvládnout za 2 sekundy."
Jenson Button během dnešní velké ceny u svých mechaniků(foto: McLaren Mercedes)
"Během toho času se toho hodně děje a na lidi je vyvíjen velký tlak. Lidská chyba vyústila v zelené světlo. Je to jedna z těch příležitostí, kdy si přejete, aby reakce jezdce nebyla tak rychlá..."
Když se britský Autosport šéfa týmu McLaren zeptal, jesli McLaren neuvažuje o přepracovaná celé procedůry, tak řekl, že žádné velké změny nebudou zapotřebí. "Chyby jsou zde dobře zabezpečeny. Myslím, že jsou zde jiné věci, které můžeme dělat, ale nakonci dne toto nebylo systémové selhání."
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.