McLaren potvrdil, že chyba v boxech, která zničila dobře rozjetý závod Jensonovi Buttonovi, byla způsobena lidskou chybou.
Button byl na cestě za minimálně pátým místem, když předčasně odejel od svých mechaniků v době, kdy ještě neměl dotažené pravé přední kolo. Musel tak zastavit v pitlane a počkat na to, až ho mechanici zatlačí zpět k týmu.
Button v boxech strávil skoro minutu a tři čtvrtě a propadl se tak na 14. místo. Poté se mu podařilo postoupit na 12. příčku, ale před koncem závodu odstoupil kvůli velkým vibracím od pneumatik. Týmový šéf, Martin Whitmarsh, k tomu řekl, že semafor určující jezdci okamžik, kdy může od mechaniků vyrazit, byl spuštěn moc brzy a dal tak Jensonovi předčasné povolení.
"Zelené světlo měl asi 120 milisekund, takže jakmile ho viděl, tak odjel, přesně za to je placený. Tato světla jsou kontrolována celou řadou okolností, jako mikro spínači a knoflíky, které jsou kolem auta a ten knoflík byl stlačen a pak uvolněn po asi 120 milisekundách. Tito lidé se snaží zastávku zvládnout za 2 sekundy."
Jenson Button během dnešní velké ceny u svých mechaniků(foto: McLaren Mercedes)
"Během toho času se toho hodně děje a na lidi je vyvíjen velký tlak. Lidská chyba vyústila v zelené světlo. Je to jedna z těch příležitostí, kdy si přejete, aby reakce jezdce nebyla tak rychlá..."
Když se britský Autosport šéfa týmu McLaren zeptal, jesli McLaren neuvažuje o přepracovaná celé procedůry, tak řekl, že žádné velké změny nebudou zapotřebí. "Chyby jsou zde dobře zabezpečeny. Myslím, že jsou zde jiné věci, které můžeme dělat, ale nakonci dne toto nebylo systémové selhání."
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.