Tým McLaren nezažil v Melbourne zrovna úspěšný vstup do nové sezóny. Při hodnocení australské velké ceny ale šéf týmu Martin Whitmarsh oceňuje alespoň přístup obou jezdců tradiční britské stáje. Přesto McLarenu v Sepangu patrně nezbývá než doufat v dešťovou loterii.
„Po víkendu jako je tenhle hledáte pozitiva a jedním z nich je to, jak skvělí byli jezdci. Jejich postoj a přístup během obtížného víkendu byl velmi, velmi dobrý,“ pochvaluje si Whitmarsh.
„U Jensona [Buttona] to známe, proto ho máme rádi a očekáváme to od něj. Je to ten druh profesionála. Ale je povzbuzující, když se tak mladý jezdec jako je Checo [Sergio Pérez] ocitne v podobné situaci, vyrovná se s ní a v tak obtížných podmínkách předvede tak pozitivní výkon,“ říká Whitmarsh na adresu svých jezdců.
„Oba byli příkladní. To vás motivuje. Chcete bojovat za ně. Odvedli výbornou práci o víkendu, kdy pro ně okolnosti vůbec nebyly dobré.“ Podle Whitmarshe cesta k úspěchu vede – jak jinak ve Formuli 1 – jen přes týmovou práci. „Oba pracují s týmem. Jsou to týmoví hráči a společně to dokážeme.“
Jenže ani týmový duch McLarenu v nejbližších závodech patrně bez dalšího úspěch nepřinese. To si uvědomuje i Jenson Button, podle něhož by McLarenu vyhovovalo, aby se při příštím závodě v Malajsii předvedlo zdejší počasí ze své horší stránky. Nebylo by to ostatně poprvé.
„Nemyslím si, že můžeme očekávat nějaké výrazné zlepšení našich pozic, ale tou zásadní věcí je v Malajsii to, že vše může být tak nepředvídatelné – zvláště s pozdním časem startu závodu v neděli odpoledne, což vede k tomu, že vídáme podvečerní dešťové srážky. Víme, že nepředvídatelné počasí z toho může pro každého udělat loterii,“ popisuje pilot McLarenu.
Sergio "Checo" Pérez (foto: McLaren Mercedes)
Vzhledem k jejich nekonkurenceschopnosti na suché trati by podle Buttona právě malajské počasí mohlo hrát McLarenu do karet: „Užívám si jízdu v proměnlivých podmínkách a miloval bych tu výzvu jet konkurenceschopně v autě, o němž všichni víme, že zatím není dostatečně rychlé na vítězství.“
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.