Tým McLaren nezažil v Melbourne zrovna úspěšný vstup do nové sezóny. Při hodnocení australské velké ceny ale šéf týmu Martin Whitmarsh oceňuje alespoň přístup obou jezdců tradiční britské stáje. Přesto McLarenu v Sepangu patrně nezbývá než doufat v dešťovou loterii.
„Po víkendu jako je tenhle hledáte pozitiva a jedním z nich je to, jak skvělí byli jezdci. Jejich postoj a přístup během obtížného víkendu byl velmi, velmi dobrý,“ pochvaluje si Whitmarsh.
„U Jensona [Buttona] to známe, proto ho máme rádi a očekáváme to od něj. Je to ten druh profesionála. Ale je povzbuzující, když se tak mladý jezdec jako je Checo [Sergio Pérez] ocitne v podobné situaci, vyrovná se s ní a v tak obtížných podmínkách předvede tak pozitivní výkon,“ říká Whitmarsh na adresu svých jezdců.
„Oba byli příkladní. To vás motivuje. Chcete bojovat za ně. Odvedli výbornou práci o víkendu, kdy pro ně okolnosti vůbec nebyly dobré.“ Podle Whitmarshe cesta k úspěchu vede – jak jinak ve Formuli 1 – jen přes týmovou práci. „Oba pracují s týmem. Jsou to týmoví hráči a společně to dokážeme.“
Jenže ani týmový duch McLarenu v nejbližších závodech patrně bez dalšího úspěch nepřinese. To si uvědomuje i Jenson Button, podle něhož by McLarenu vyhovovalo, aby se při příštím závodě v Malajsii předvedlo zdejší počasí ze své horší stránky. Nebylo by to ostatně poprvé.
„Nemyslím si, že můžeme očekávat nějaké výrazné zlepšení našich pozic, ale tou zásadní věcí je v Malajsii to, že vše může být tak nepředvídatelné – zvláště s pozdním časem startu závodu v neděli odpoledne, což vede k tomu, že vídáme podvečerní dešťové srážky. Víme, že nepředvídatelné počasí z toho může pro každého udělat loterii,“ popisuje pilot McLarenu.
Sergio "Checo" Pérez (foto: McLaren Mercedes)
Vzhledem k jejich nekonkurenceschopnosti na suché trati by podle Buttona právě malajské počasí mohlo hrát McLarenu do karet: „Užívám si jízdu v proměnlivých podmínkách a miloval bych tu výzvu jet konkurenceschopně v autě, o němž všichni víme, že zatím není dostatečně rychlé na vítězství.“
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.