Tým McLaren nezažil v Melbourne zrovna úspěšný vstup do nové sezóny. Při hodnocení australské velké ceny ale šéf týmu Martin Whitmarsh oceňuje alespoň přístup obou jezdců tradiční britské stáje. Přesto McLarenu v Sepangu patrně nezbývá než doufat v dešťovou loterii.
„Po víkendu jako je tenhle hledáte pozitiva a jedním z nich je to, jak skvělí byli jezdci. Jejich postoj a přístup během obtížného víkendu byl velmi, velmi dobrý,“ pochvaluje si Whitmarsh.
„U Jensona [Buttona] to známe, proto ho máme rádi a očekáváme to od něj. Je to ten druh profesionála. Ale je povzbuzující, když se tak mladý jezdec jako je Checo [Sergio Pérez] ocitne v podobné situaci, vyrovná se s ní a v tak obtížných podmínkách předvede tak pozitivní výkon,“ říká Whitmarsh na adresu svých jezdců.
„Oba byli příkladní. To vás motivuje. Chcete bojovat za ně. Odvedli výbornou práci o víkendu, kdy pro ně okolnosti vůbec nebyly dobré.“ Podle Whitmarshe cesta k úspěchu vede – jak jinak ve Formuli 1 – jen přes týmovou práci. „Oba pracují s týmem. Jsou to týmoví hráči a společně to dokážeme.“
Jenže ani týmový duch McLarenu v nejbližších závodech patrně bez dalšího úspěch nepřinese. To si uvědomuje i Jenson Button, podle něhož by McLarenu vyhovovalo, aby se při příštím závodě v Malajsii předvedlo zdejší počasí ze své horší stránky. Nebylo by to ostatně poprvé.
„Nemyslím si, že můžeme očekávat nějaké výrazné zlepšení našich pozic, ale tou zásadní věcí je v Malajsii to, že vše může být tak nepředvídatelné – zvláště s pozdním časem startu závodu v neděli odpoledne, což vede k tomu, že vídáme podvečerní dešťové srážky. Víme, že nepředvídatelné počasí z toho může pro každého udělat loterii,“ popisuje pilot McLarenu.
Sergio "Checo" Pérez (foto: McLaren Mercedes)
Vzhledem k jejich nekonkurenceschopnosti na suché trati by podle Buttona právě malajské počasí mohlo hrát McLarenu do karet: „Užívám si jízdu v proměnlivých podmínkách a miloval bych tu výzvu jet konkurenceschopně v autě, o němž všichni víme, že zatím není dostatečně rychlé na vítězství.“
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.