Jenson Button si nedělá žádné iluze ohledně doby, kterou jeho tým bude potřebovat na to, než ze svého auta opět udělá konkurenceschopný vůz bojující o vítěství.
Tým z britského Wokingu se tímto víkendem v Melbourne pořádně protrápil. Jenson Button se kvalifikoal jako desátý a dojel devátý, od vítěze závodu, Kimiho Räikkönena málem dostal kolo. Jezdec, který v Melbourne vyhrál vloni, připouští, že bude trvat dlouho, než se jeho tým opět vrátí na špici.
"Je zde pro nás ještě hodně práce. Není to něco, co bychom změnili přes noc. Myslím, že jsme z toho dnes vymáčkli vše, co jsme mohli. Ale nebudeme najednou konkurenceschopní. Neočekával jsem ani, že dnes získáme tolik [bodů]. Myslím, že s tím, jak jsme zvládli závod, bychom měli být spokojení. Jsem vlastně trochu překvapen, že jsme porazili Lotus a drželi se tak dlouho Marka," řekl bývalý mistr světa, Jenson Button.
Dodal také, že pokud by McLaren v Malajsii získal tolik bodů jako dnes, tak by měl být spokojen. "Myslím, že pokud bychom odjížděli se stejným počtem bodů, tak bychom měli být nadšeni, opravdu to ukazuje, kde teď jsme. Jsme ale McLaren, měli bychom být výše. Můžete se na to dívat z jednoho pohledu: V Silverstone jsem vloni dokončil jako desátý a zde jsem o jedno místo výše. Vloni jsme měli špatné období, ale myslím si, že toho budeme letos muset udělat mnohem více, abychom se dostali na špici. Je dobré získat pár bodů, ale neulevuje to naší bolesti."
Jeho týmový kolega, Sergio Perez, při premiéře s McLaren dojel jedenáctý, i on bojoval s ovládáním auta. "Chybí nám přítlak a chybí nám stabilita. Není to jen jedna věc. Myslím, že máme hodně problémů. Auto není dostatečně rychlé a to je naše realita." Mexičan však popírá možnost návratu k loňskému vozu. "Ne, není to možnost. Musíme pozvednout naše hlavy. Auto má potenciál, takže ho musíme pochopit a dát to dohromady, abychom mohli bojovat o dobré pozice."
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.