Podle Jensona Buttona bude dojezd ve Velké ceně Austrálie v první desítce pro McLaren "velmi pozitivní."
McLaren nezažil zrovna start dle svých představ, když oba jeho piloti ve druhém tréninku zaostali o více než dvě sekundy za nejrychlejším časem Sebastiana Vettela s Red Bullem, který je opět ve špičkové formě.
"Vzhledem k tomu, jak to dnes šlo, tak si myslím, že by body byli velmi pozitivní. Očividně nejsme rychlí. Pocity z auta nejsou dobré, takže před sebou máme spoustu domácích úkolů," uvádí Button po pátečních trénincích.
"Po posledním testu jsme věděli, že nemáme rychlost. Nemohli jsme se ani zdaleka přiblížit k časům ostatních kluků v testech. Scházela nám sekunda a zde to je ještě více. A to není v pořádku. Vždy doufáte, že když dorazíte k prvnímu závodu a bude o něco tepleji, že se to obrátí ve váš prospěch, ale momentálně tomu tak není.
Vůz má několik slabin. Řízení je mnohem horší, než jsme čekali, takže jsme se s tím dnes snažili pracovat, abychom našli potřebný směr. Momentálně to není lehké, ale jsem si jistý, že můžeme odvést lepší práci, než jsme zatím odvedli," soudí Button.
Klíčové podle něj pro tým bude přijít přes noc na to, "zda auto dělá to, co si myslíme, že dělá."
McLaren přiznává problémy s rychlostí a chováním nového vozu MP4-28 (foto: McLaren Mercedes)
Sergio Pérez potvrzuje, že monopostu MP4-28 je na trati těžké porozumět. "Auto je tak nepředvídatelné. Nedělá pouze jednu věc, dělá jich tolik, že to pro nás bude velmi těžké najít správné nastavení.
Je velmi nekonzistentní v zatáčkách. Celkem těžko se řídí a dostává z něj maximální výkonnost. Bude to velmi těžké o víkendu dosáhnout na body, ale stát se může cokoliv. Nějaká překvapení může přinést počasí," dodává Mexičan ve službách McLarenu.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.