I když Jenson Button po odchodu Lewise Hamiltona převzal v McLarenu vůdčí roli, přesto má podle něj Sergio Pérez významný vliv na vývoj letošního monopostu MP4-28.
Zkušený Brit se připravuje na svou čtvrtou sezónu s McLarenem, k němuž přišel od Mercedesu (tehdy Brawn GP). Zpětná vazba jeho nového týmového kolegy Péreze, jenž přišel ze Sauberu, je podle něj velmi důležitá.
"Po odchodu Lewise a příchodu Sergia jsem mohl auto opatřit svou známkou, jakmile ho však dovezete na dráhu, je stejné pro oba. Oba máte k dispozici stejný počet dní. Checova zpětná vazba je stejně důležitá. Někdy byste mohli říct, že je dokonce důležitější," říká Button.
"Přišel z jiného týmu a všichni víme, že ten jeho předchozí byl při práci s pneumatikami velmi dobrý. Z toho plynou pozitiva," usmívá se pilot McLarenu, který také bývá často chválen za svou šetrnost k pneumatikám.
Nyní věří, že se před sezónou 2013 bude moci od Péreze i něčemu přiučit: "Checo ví, jak dlouho jezdit s vozem při nízké degradaci. Je zajímavé slyšet jeho názory na tuto věc. Může mi to také pomoct."
Sergio Pérez na pneumatikách do deště, jeho zpětná vazba je podle zkušenéhoJensona Buttona velmi důležitá (foto: McLaren Mercedes)
Button nyní míří do Melbourne, kde na městském okruhu vyhrál tři z posledních čtyř závodů - naposledy zde o 2 sekundy porazil pozdějšího mistra světa Sebastiana Vettela.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.