Jenson Button po dnešních jízdách připustil, že se McLaren trápí s pochopením chování nového vozu a jeho konzistentní výkonnosti.
Přestože během prvních testů v Jerezu zaujal soupeře svou rychlostí, v Barceloně má Button starosti - výkonnost MP4-28 příliš kolísá.
"Je to velmi obtížné pochopit, jak na tom vůz je. Chvílemi se vůz chová dobře, jindy ne. Hodně to je o porozumění vozu, který máme, o pochopení toho, jak funguje, a zajištění, že bude pracovat tak, jak očekáváme. Občas tomu tak není," vypovídá sklesle zkušený pilot McLarenu.
"Ale jsou chvíle, kdy funguje dost dobře. Dnes jsem na tvrdých pneumatikách zajel 1:22,8 min, což podle mě není špatné kolo vzhledem k množství paliva, které jsme měli v nádrži. A Checo [Pérez] včera zajel 1:21,8 na měkkých, což je taky hodně dobré.
V Jerezu jsme rychlost prokázali, ale ukázali jsme také to, že jindy nám schází. Nevíme, jak na tom jsme, a nemá smysl nás porovnávat s ostatními lidmi. Musíme řešit své vlastní problémy a dostat z auta to nejlepší," pokračuje britský jezdec.
Zatímco soupeři - včetně mistrovského Red Bull - moc změn na vozech přes zimu neudělali, McLaren šel odvážně do nového designového konceptu. Tým věří, že se mu toto úsilí z dlouhodobého hlediska vyplatí, na počátku však může být nevýhodou.
"Pokud bychom tento rok zahájili s loňským upraveným autem a vyvinuli bychom z něj letošní monopost, pak bychom podle mě mohli začít v prvním závodě s velmi dobrým autem. Zda by bylo lepší než MP4-28, to nevím. Myslím, že by se jednalo o velmi silné auto."
"Domnívám se však, že po třech či čtyřech závodech byste si uvědomili, že jste na konci vývojové křivky. Pro nás je vždy důležité přes zimu auto změnit, takže můžeme pozorovat nový vývojový směr během roku.
Bude to dlouhá sezóna o 19 závodech. Je to o tom být silní po celou její dobu, nejen v prvních několika závodech. Stále doufám, že v Melbourne budeme konkurenceschopní. Je to okruh, který miluji a kde jsem byl po několik let silný. Je však možnost, že týmy, které si nechaly svá loňská auta a jen je vyvinula, na tom budou také dobře," dodává Button.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.