Jenson Button po dnešních jízdách připustil, že se McLaren trápí s pochopením chování nového vozu a jeho konzistentní výkonnosti.
Přestože během prvních testů v Jerezu zaujal soupeře svou rychlostí, v Barceloně má Button starosti - výkonnost MP4-28 příliš kolísá.
"Je to velmi obtížné pochopit, jak na tom vůz je. Chvílemi se vůz chová dobře, jindy ne. Hodně to je o porozumění vozu, který máme, o pochopení toho, jak funguje, a zajištění, že bude pracovat tak, jak očekáváme. Občas tomu tak není," vypovídá sklesle zkušený pilot McLarenu.
"Ale jsou chvíle, kdy funguje dost dobře. Dnes jsem na tvrdých pneumatikách zajel 1:22,8 min, což podle mě není špatné kolo vzhledem k množství paliva, které jsme měli v nádrži. A Checo [Pérez] včera zajel 1:21,8 na měkkých, což je taky hodně dobré.
V Jerezu jsme rychlost prokázali, ale ukázali jsme také to, že jindy nám schází. Nevíme, jak na tom jsme, a nemá smysl nás porovnávat s ostatními lidmi. Musíme řešit své vlastní problémy a dostat z auta to nejlepší," pokračuje britský jezdec.
Zatímco soupeři - včetně mistrovského Red Bull - moc změn na vozech přes zimu neudělali, McLaren šel odvážně do nového designového konceptu. Tým věří, že se mu toto úsilí z dlouhodobého hlediska vyplatí, na počátku však může být nevýhodou.
"Pokud bychom tento rok zahájili s loňským upraveným autem a vyvinuli bychom z něj letošní monopost, pak bychom podle mě mohli začít v prvním závodě s velmi dobrým autem. Zda by bylo lepší než MP4-28, to nevím. Myslím, že by se jednalo o velmi silné auto."
"Domnívám se však, že po třech či čtyřech závodech byste si uvědomili, že jste na konci vývojové křivky. Pro nás je vždy důležité přes zimu auto změnit, takže můžeme pozorovat nový vývojový směr během roku.
Bude to dlouhá sezóna o 19 závodech. Je to o tom být silní po celou její dobu, nejen v prvních několika závodech. Stále doufám, že v Melbourne budeme konkurenceschopní. Je to okruh, který miluji a kde jsem byl po několik let silný. Je však možnost, že týmy, které si nechaly svá loňská auta a jen je vyvinula, na tom budou také dobře," dodává Button.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.