Jenson Button po dnešních jízdách připustil, že se McLaren trápí s pochopením chování nového vozu a jeho konzistentní výkonnosti.
Přestože během prvních testů v Jerezu zaujal soupeře svou rychlostí, v Barceloně má Button starosti - výkonnost MP4-28 příliš kolísá.
"Je to velmi obtížné pochopit, jak na tom vůz je. Chvílemi se vůz chová dobře, jindy ne. Hodně to je o porozumění vozu, který máme, o pochopení toho, jak funguje, a zajištění, že bude pracovat tak, jak očekáváme. Občas tomu tak není," vypovídá sklesle zkušený pilot McLarenu.
"Ale jsou chvíle, kdy funguje dost dobře. Dnes jsem na tvrdých pneumatikách zajel 1:22,8 min, což podle mě není špatné kolo vzhledem k množství paliva, které jsme měli v nádrži. A Checo [Pérez] včera zajel 1:21,8 na měkkých, což je taky hodně dobré.
V Jerezu jsme rychlost prokázali, ale ukázali jsme také to, že jindy nám schází. Nevíme, jak na tom jsme, a nemá smysl nás porovnávat s ostatními lidmi. Musíme řešit své vlastní problémy a dostat z auta to nejlepší," pokračuje britský jezdec.
Zatímco soupeři - včetně mistrovského Red Bull - moc změn na vozech přes zimu neudělali, McLaren šel odvážně do nového designového konceptu. Tým věří, že se mu toto úsilí z dlouhodobého hlediska vyplatí, na počátku však může být nevýhodou.
"Pokud bychom tento rok zahájili s loňským upraveným autem a vyvinuli bychom z něj letošní monopost, pak bychom podle mě mohli začít v prvním závodě s velmi dobrým autem. Zda by bylo lepší než MP4-28, to nevím. Myslím, že by se jednalo o velmi silné auto."
"Domnívám se však, že po třech či čtyřech závodech byste si uvědomili, že jste na konci vývojové křivky. Pro nás je vždy důležité přes zimu auto změnit, takže můžeme pozorovat nový vývojový směr během roku.
Bude to dlouhá sezóna o 19 závodech. Je to o tom být silní po celou její dobu, nejen v prvních několika závodech. Stále doufám, že v Melbourne budeme konkurenceschopní. Je to okruh, který miluji a kde jsem byl po několik let silný. Je však možnost, že týmy, které si nechaly svá loňská auta a jen je vyvinula, na tom budou také dobře," dodává Button.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.