Jenson Button věří, že neúspěchy letošní sezóny nebudou příští rok McLaren pronásledovat a že se dočkají lepších výsledků.
"Mám za sebou skvělý tým. Na počátku sezóny 2013, pokud dokážeme začít tak dobře jako minulý rok, cítím, že chyby a problémy, které jsme měli, dokážeme hodit za hlavu," cituje Buttona Autosport.
Já to mám jakožto zkušený člen týmu opravdu rád a těším se na užší spolupráci s týmem - nejen jako pilot, ale také na bližší spolupráci s aerodynamiky, inženýry a designéry, abychom to mohli tlačit směrem, kterým chci.
Nejsem v těchto oborech expertem, ale jsem ten, kdo řídí, kdo ví, co od auta chce a potřebuje. Bude to dobrá zima a začneme ve formě," očekává pátý muž letošního šampionátu, po jehož boku bude v roce 2013 nastupovat méně zkušený Sergio Pérez.
Změnou pro týmy budou nové pneumatiky Pirelli s novou konstrukcí. Piloti si je mohli vyzkoušet v pátek před posledním závodem v Brazílii. Jaké z ní měl Button dojmy?
Jenson Button při tvrdém brzdění do první zatáčky nového okruhu v Austinu(foto: McLaren Mercedes)
"Vlastně se mi líbily. V Brazílii bylo velmi horko, takže těžko mít jistotu, ale myšlenka je taková, že mají mnohem rychleji vytvářet teplo a vy se nebudete trápit se zahříváním, s čímž měla spousta týmu v roce 2012 potíže. To je dobré," popisuje pilot McLarenu.
"Přilnavost je odlišná. Bylo nám řečeno, že by měly mít určitý styl přilnavosti, ale úplně se tak nechovaly, byly mírně odlišné. Zdá se, že to budou dobré pneumatiky. Degradace bude určitě vysoká. V závěru sezóny budeme svědky vyšší degradace - bude to podobné jako na počátku roku 2012," dodává Button.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.