Ani problémy v boxech ani nespolehlivost techniky nepřipravily McLaren o titul, nýbrž nedostatečná rychlost - to je názor závodního pilota Jensona Buttona.
McLaren byl podle něj v kritických částech sezóny příliš pomalý na to, aby mohl až do konce bojovat o vítězství v šampionátu.
"Někdy se setkáváte s chybami a musíte je napravovat. Pro nás však ta nejobtížnější část bylo období před letní přestávkou, kdy jsme zkrátka neměli rychlost. Příčinou toho, že jsme nebojovali o titul, nejsou jen potíže se spolehlivostí, rychlost v tom období ve srovnání s našimi soupeři nebyla dobrá," cituje Buttona Autosport.
"Měli jsme problémy se spolehlivostí, ale když na ně vlastně podíváte, nastávaly během víkendů. Ujeli jsme 1400 km během testu mladých pilotů a neobjevil se vůbec žádný problém, takže jsme podle mě měli trochu smůlu," pokračuje.
Jenson Button v Brazílii (foto: McLaren Mercedes)
"Zkoušeli jsme nové věci, protože jsem se trápil hlavně s teplotou pneumatik, ale nefungovaly, jen je v období Monaka a Kanady zničily. Lewis v Kanadě odjel dobrý závod, já jsem ho měl tak špatný," popisuje pilot McLarenu, který byl v Monte Carlu a v Montrealu klasifikován až na 16. místě.
Bylo to svým způsobem pro zbytek ročníku dobré, protože jsme měli dva extrémy a mohli se dívat na data, zkoušet na simulátoru, měnit vyvážení a přicházet na to, proč jsem měl tak vysokou degradaci a on ne. Bylo to opravdu užitečné naučit se to, co s pneumatikami můžete nebo nemůžete dělat, protože se to lišilo od toho, co si obvykle myslíte," dodává Button
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.