Ani problémy v boxech ani nespolehlivost techniky nepřipravily McLaren o titul, nýbrž nedostatečná rychlost - to je názor závodního pilota Jensona Buttona.
McLaren byl podle něj v kritických částech sezóny příliš pomalý na to, aby mohl až do konce bojovat o vítězství v šampionátu.
"Někdy se setkáváte s chybami a musíte je napravovat. Pro nás však ta nejobtížnější část bylo období před letní přestávkou, kdy jsme zkrátka neměli rychlost. Příčinou toho, že jsme nebojovali o titul, nejsou jen potíže se spolehlivostí, rychlost v tom období ve srovnání s našimi soupeři nebyla dobrá," cituje Buttona Autosport.
"Měli jsme problémy se spolehlivostí, ale když na ně vlastně podíváte, nastávaly během víkendů. Ujeli jsme 1400 km během testu mladých pilotů a neobjevil se vůbec žádný problém, takže jsme podle mě měli trochu smůlu," pokračuje.
Jenson Button v Brazílii (foto: McLaren Mercedes)
"Zkoušeli jsme nové věci, protože jsem se trápil hlavně s teplotou pneumatik, ale nefungovaly, jen je v období Monaka a Kanady zničily. Lewis v Kanadě odjel dobrý závod, já jsem ho měl tak špatný," popisuje pilot McLarenu, který byl v Monte Carlu a v Montrealu klasifikován až na 16. místě.
Bylo to svým způsobem pro zbytek ročníku dobré, protože jsme měli dva extrémy a mohli se dívat na data, zkoušet na simulátoru, měnit vyvážení a přicházet na to, proč jsem měl tak vysokou degradaci a on ne. Bylo to opravdu užitečné naučit se to, co s pneumatikami můžete nebo nemůžete dělat, protože se to lišilo od toho, co si obvykle myslíte," dodává Button
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.