Ani problémy v boxech ani nespolehlivost techniky nepřipravily McLaren o titul, nýbrž nedostatečná rychlost - to je názor závodního pilota Jensona Buttona.
McLaren byl podle něj v kritických částech sezóny příliš pomalý na to, aby mohl až do konce bojovat o vítězství v šampionátu.
"Někdy se setkáváte s chybami a musíte je napravovat. Pro nás však ta nejobtížnější část bylo období před letní přestávkou, kdy jsme zkrátka neměli rychlost. Příčinou toho, že jsme nebojovali o titul, nejsou jen potíže se spolehlivostí, rychlost v tom období ve srovnání s našimi soupeři nebyla dobrá," cituje Buttona Autosport.
"Měli jsme problémy se spolehlivostí, ale když na ně vlastně podíváte, nastávaly během víkendů. Ujeli jsme 1400 km během testu mladých pilotů a neobjevil se vůbec žádný problém, takže jsme podle mě měli trochu smůlu," pokračuje.
Jenson Button v Brazílii (foto: McLaren Mercedes)
"Zkoušeli jsme nové věci, protože jsem se trápil hlavně s teplotou pneumatik, ale nefungovaly, jen je v období Monaka a Kanady zničily. Lewis v Kanadě odjel dobrý závod, já jsem ho měl tak špatný," popisuje pilot McLarenu, který byl v Monte Carlu a v Montrealu klasifikován až na 16. místě.
Bylo to svým způsobem pro zbytek ročníku dobré, protože jsme měli dva extrémy a mohli se dívat na data, zkoušet na simulátoru, měnit vyvážení a přicházet na to, proč jsem měl tak vysokou degradaci a on ne. Bylo to opravdu užitečné naučit se to, co s pneumatikami můžete nebo nemůžete dělat, protože se to lišilo od toho, co si obvykle myslíte," dodává Button
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.