Jenson Button uvedl, že na počátku sezóny 2012 očekávat bitvu McLarenu s Lotusem.
Tým z Wokingu sice měl nejrychlejší auto, ale jeho potenciál promarnil a v šampionátu skončil nakonec až třetí za vítězným Red Bullem a Ferrari, Lotusu patřila čtvrtá pozice.
"Po pěti závodech jsem si myslel, že šampionát vyhrajeme. Vypadali jsme velmi konkurenceschopně a myslel jsem si, že Lotus bude letos extrémně dobrý. Byli konzistentní, ale neměli potřebnou rychlost," přiznává vítěz úvodní Velké ceny Austrálie.
Button vyhrál tři závody a jednou získal pole position, jeho týmový kolega Lewis Hamilton ho získal sedmkrát a vyhrál čtyři závody. V šampionátu jezdců obsadili čtvrtou a pátou příčku.
"Vždy si myslíte, že jste o titul ztratili, když šampionát nevyhrajete. Všichni o něj bojujeme a vyhrát může pouze jeden tým. Red Bull odvedl velmi dobrou práci a vyhrál šampionát konstruktérů, zatímco my jsme podle mě stále odváděli dobrou práci, jen jsme nebyli letos dost dobří," usuzuje pilot McLarenu.
Jenson Button se po pěti závodech domníval, že si to o titul letos McLaren rozdá s Lotusem(foto: Pirelli)
"Co se týče týmu, nebyli jsme moc rychlí před letní přestávkou. Před Hockenheimem jsme neměli rychlost, ale po vylepšení v Hockenheimu jsme se dost posunuli kupředu a to jsme si pak udrželi po většinu roku.
Jeden tým však byl často rychlejší než my - a to je Red Bull. Byl konzistentnější a také spolehlivější než my," uznává Button podle Autosportu.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.