Jenson Button věří, že jeho nový týmový kolega Sergio Pérez velký tlak ve špičkovém týmu zvládne.
Mladý Mexičan v McLarenu nahrazuje Lewise Hamiltona. Ačkoliv ve Formuli 1 strávil pouze dvě sezóny, již sebevědomě oznámil útok na titul mistra světa v příštím roce (více zde). Button sice připouští, že v novém týmu se bude muset naučit čelit většímu tlaku, přirozeně se s tím ale vyrovná.
"Myslím, že tam bude větší tlak, ale nemáte z toho obavy, protože jste dobří v tom, co děláte. A když jste v něčem dobří a myslíte si, že jste v tom dobří, pak ten tlak v soutěživé organizaci a týmu jako je McLaren necítíte," říká Button.
"Takže tam jste pod větším tlakem, ale nemyslím si, že to bude vnímat," pokračuje zkušený pilot, podle něhož si jeho nový kolega povede dobře. "Myslím, že Checo byl pod velkým tlakem, obzvlášť kvůli veškerým těm věcem v médiích," uvádí s odkazem na to, že Pérez po oznámení smlouvy s McLarenem už pro Sauber nezískal ani bod.
"Musíme ho zkrátka nechat dělat své věci. Čeká jej důležitá zima a uvidíme, co příští rok dokáže. Ale já si myslím, že prokázal dobrou rychlost a dobré porozumění závodního vozu," cituje Buttona Autosport.
Sergio Pérez (vlevo) u McLarenu střídá Lewise Hamiltona (foto: Sauber Motorsport AG)
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.