Jenson Button se cítí být připraven přijmout úlohu lídra McLarenu poté, co Lewise Hamiltona v příští sezóně nahradí Sergio Pérez.
"Rozhodně," odpovídá na otázku, zda je připravený na to, aby vedl McLaren. "Není to poprvé, co bych to dělal. Když jsem se dostal do BAR a Jacques [Villeneuve] odešel, byla to úplně stejná situace."
"Byl jsem tam proto, abych tým vedl. Je to něco, na co se opravdu těším, v takových situacích ze sebe dostávám to nejlepší. Opravdu tým dokážu kolem sebe budovat a směřovat jej do oblasti, v jaké mi auto vyhovuje," cituje britského pilota Autosport.
"Všichni jezdíme odlišně a máme odlišné styly. Já potřebuji auto, které můžu pod sebou rozvíjet a cítit se v něm pohodlně. Pokud se chová neutrálně a nevyváženě, pak mi nesedí. Potřebuji rozvíjet auto a navrhnout jej tak, abych se v něm cítil dobře.
Nemyslím si, že by kdokoliv jiný v této pozici dokázal odvést lepší práci. Mým problémem je, že když nedokážu auto dostat tímto směrem, pak se trápím více než jiní," vysvětluje Button.
Přiznává, že se s Hamiltonem, který odchází do Mercedesu, během společného působení navzájem hodně naučili: "Lewis je extrémně rychlý. Určitě má rychlost, kterou mnoho lidí neoplývá: okamžitou rychlost na jedno kolo. Ale jak víme, Formule 1 není o jediném kole. Jde o závod, v něm získáváte body."
"Lewis byl dobrým týmovým kolegou" (foto: McLaren Mercedes)
"Samozřejmě byl těžkým kolegou, co se týče rychlosti, ale také dobrým týmovým kolegou pro spolupráci a rozvoj auta. Myslím, že se letos hodně naučil v tom, že nejde pouze o jedno kolo, pokud jde o péči o pneumatiky.
Takže si myslím, že partnerství bylo dobré, protože jsme se mohli učit jeden od druhého. I když říká, že ne, určitě jsme se jeden od druhého učili. To nám pomohlo zlepšit se jako jezdci," dodává pilot McLarenu, od nějž se příští rok bude učit mexický nováček.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.