Jenson Button se cítí být připraven přijmout úlohu lídra McLarenu poté, co Lewise Hamiltona v příští sezóně nahradí Sergio Pérez.
"Rozhodně," odpovídá na otázku, zda je připravený na to, aby vedl McLaren. "Není to poprvé, co bych to dělal. Když jsem se dostal do BAR a Jacques [Villeneuve] odešel, byla to úplně stejná situace."
"Byl jsem tam proto, abych tým vedl. Je to něco, na co se opravdu těším, v takových situacích ze sebe dostávám to nejlepší. Opravdu tým dokážu kolem sebe budovat a směřovat jej do oblasti, v jaké mi auto vyhovuje," cituje britského pilota Autosport.
"Všichni jezdíme odlišně a máme odlišné styly. Já potřebuji auto, které můžu pod sebou rozvíjet a cítit se v něm pohodlně. Pokud se chová neutrálně a nevyváženě, pak mi nesedí. Potřebuji rozvíjet auto a navrhnout jej tak, abych se v něm cítil dobře.
Nemyslím si, že by kdokoliv jiný v této pozici dokázal odvést lepší práci. Mým problémem je, že když nedokážu auto dostat tímto směrem, pak se trápím více než jiní," vysvětluje Button.
Přiznává, že se s Hamiltonem, který odchází do Mercedesu, během společného působení navzájem hodně naučili: "Lewis je extrémně rychlý. Určitě má rychlost, kterou mnoho lidí neoplývá: okamžitou rychlost na jedno kolo. Ale jak víme, Formule 1 není o jediném kole. Jde o závod, v něm získáváte body."
"Lewis byl dobrým týmovým kolegou" (foto: McLaren Mercedes)
"Samozřejmě byl těžkým kolegou, co se týče rychlosti, ale také dobrým týmovým kolegou pro spolupráci a rozvoj auta. Myslím, že se letos hodně naučil v tom, že nejde pouze o jedno kolo, pokud jde o péči o pneumatiky.
Takže si myslím, že partnerství bylo dobré, protože jsme se mohli učit jeden od druhého. I když říká, že ne, určitě jsme se jeden od druhého učili. To nám pomohlo zlepšit se jako jezdci," dodává pilot McLarenu, od nějž se příští rok bude učit mexický nováček.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.