Jenson Button se cítí být připraven přijmout úlohu lídra McLarenu poté, co Lewise Hamiltona v příští sezóně nahradí Sergio Pérez.
"Rozhodně," odpovídá na otázku, zda je připravený na to, aby vedl McLaren. "Není to poprvé, co bych to dělal. Když jsem se dostal do BAR a Jacques [Villeneuve] odešel, byla to úplně stejná situace."
"Byl jsem tam proto, abych tým vedl. Je to něco, na co se opravdu těším, v takových situacích ze sebe dostávám to nejlepší. Opravdu tým dokážu kolem sebe budovat a směřovat jej do oblasti, v jaké mi auto vyhovuje," cituje britského pilota Autosport.
"Všichni jezdíme odlišně a máme odlišné styly. Já potřebuji auto, které můžu pod sebou rozvíjet a cítit se v něm pohodlně. Pokud se chová neutrálně a nevyváženě, pak mi nesedí. Potřebuji rozvíjet auto a navrhnout jej tak, abych se v něm cítil dobře.
Nemyslím si, že by kdokoliv jiný v této pozici dokázal odvést lepší práci. Mým problémem je, že když nedokážu auto dostat tímto směrem, pak se trápím více než jiní," vysvětluje Button.
Přiznává, že se s Hamiltonem, který odchází do Mercedesu, během společného působení navzájem hodně naučili: "Lewis je extrémně rychlý. Určitě má rychlost, kterou mnoho lidí neoplývá: okamžitou rychlost na jedno kolo. Ale jak víme, Formule 1 není o jediném kole. Jde o závod, v něm získáváte body."
"Lewis byl dobrým týmovým kolegou" (foto: McLaren Mercedes)
"Samozřejmě byl těžkým kolegou, co se týče rychlosti, ale také dobrým týmovým kolegou pro spolupráci a rozvoj auta. Myslím, že se letos hodně naučil v tom, že nejde pouze o jedno kolo, pokud jde o péči o pneumatiky.
Takže si myslím, že partnerství bylo dobré, protože jsme se mohli učit jeden od druhého. I když říká, že ne, určitě jsme se jeden od druhého učili. To nám pomohlo zlepšit se jako jezdci," dodává pilot McLarenu, od nějž se příští rok bude učit mexický nováček.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.