Jenson Button si přeje, aby příští pneumatiky Pirelli fungovaly za širšího rozsahu pracovních teplot. Podle něj by to pro týmy vytvořilo férovější soutěžní prostředí.
Nepředvídatelné chování směsí na počátku sezóny vedlo k tomu, že úvodních sedm velkých cen vyhrálo sedm různých pilotů. Výkony týmů při poznávání pneumatik a snahu vyždímat z nich maximum byly jako na houpačce.
Například Mercedes se trápil v Malajsii, kde vyhrál Fernando Alonso naháněný Sergiem Pérezem, v Číně však německá stáj najednou dominovala a s Nicem Rosbergem se dočkala svého prvního novodobého vítězství.
"Myslím, že by bylo příjemné, kdyby se pracovní rámec pneumatik trochu změnil. Stejně jako mnoho ostatních týmů jsme se trápili s tím, abychom je přiměli k fungování a dostali do správné oblasti. Zkrátka potřebujeme širší pracovní rozsah pro všechny," uvádí Button pro Autosport.
"Je to pak o něco více fér. Někteří kluci měli při práci s pneumatikami se svými vozy na počátku roku štěstí, jiní kliku neměli. Je tak těžké nalézt způsob, jak dostat pneumatiky do správného rozmezí. Musíte dramaticky změnit svůj vůz v oblasti chlazení, aby fungovaly," pokračuje pilot McLarenu.
Jenson Button s tvrdou směsí pneumatik Pirelli v Brazílii (foto: McLaren Mercedes)
Pirelli však za loňskou sezónu chválí, přispělo k zajímavějším závodům - až na ty ke konci, v nichž se stavělo pouze jednou: "Myslím, že degradace pneumatik nebyla po celý rok vůbec špatná. Nový asfalt věci při jednozastávkových strategiích změnil - což fungovalo v USA. V ostatních případech to už tak vzrušující nebylo. Myslím, že Pirelli a FIA tlačí na vyšší degradaci."
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.