Jenson Button si přeje, aby příští pneumatiky Pirelli fungovaly za širšího rozsahu pracovních teplot. Podle něj by to pro týmy vytvořilo férovější soutěžní prostředí.
Nepředvídatelné chování směsí na počátku sezóny vedlo k tomu, že úvodních sedm velkých cen vyhrálo sedm různých pilotů. Výkony týmů při poznávání pneumatik a snahu vyždímat z nich maximum byly jako na houpačce.
Například Mercedes se trápil v Malajsii, kde vyhrál Fernando Alonso naháněný Sergiem Pérezem, v Číně však německá stáj najednou dominovala a s Nicem Rosbergem se dočkala svého prvního novodobého vítězství.
"Myslím, že by bylo příjemné, kdyby se pracovní rámec pneumatik trochu změnil. Stejně jako mnoho ostatních týmů jsme se trápili s tím, abychom je přiměli k fungování a dostali do správné oblasti. Zkrátka potřebujeme širší pracovní rozsah pro všechny," uvádí Button pro Autosport.
"Je to pak o něco více fér. Někteří kluci měli při práci s pneumatikami se svými vozy na počátku roku štěstí, jiní kliku neměli. Je tak těžké nalézt způsob, jak dostat pneumatiky do správného rozmezí. Musíte dramaticky změnit svůj vůz v oblasti chlazení, aby fungovaly," pokračuje pilot McLarenu.
Jenson Button s tvrdou směsí pneumatik Pirelli v Brazílii (foto: McLaren Mercedes)
Pirelli však za loňskou sezónu chválí, přispělo k zajímavějším závodům - až na ty ke konci, v nichž se stavělo pouze jednou: "Myslím, že degradace pneumatik nebyla po celý rok vůbec špatná. Nový asfalt věci při jednozastávkových strategiích změnil - což fungovalo v USA. V ostatních případech to už tak vzrušující nebylo. Myslím, že Pirelli a FIA tlačí na vyšší degradaci."
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.