Jenson Button si přeje, aby příští pneumatiky Pirelli fungovaly za širšího rozsahu pracovních teplot. Podle něj by to pro týmy vytvořilo férovější soutěžní prostředí.
Nepředvídatelné chování směsí na počátku sezóny vedlo k tomu, že úvodních sedm velkých cen vyhrálo sedm různých pilotů. Výkony týmů při poznávání pneumatik a snahu vyždímat z nich maximum byly jako na houpačce.
Například Mercedes se trápil v Malajsii, kde vyhrál Fernando Alonso naháněný Sergiem Pérezem, v Číně však německá stáj najednou dominovala a s Nicem Rosbergem se dočkala svého prvního novodobého vítězství.
"Myslím, že by bylo příjemné, kdyby se pracovní rámec pneumatik trochu změnil. Stejně jako mnoho ostatních týmů jsme se trápili s tím, abychom je přiměli k fungování a dostali do správné oblasti. Zkrátka potřebujeme širší pracovní rozsah pro všechny," uvádí Button pro Autosport.
"Je to pak o něco více fér. Někteří kluci měli při práci s pneumatikami se svými vozy na počátku roku štěstí, jiní kliku neměli. Je tak těžké nalézt způsob, jak dostat pneumatiky do správného rozmezí. Musíte dramaticky změnit svůj vůz v oblasti chlazení, aby fungovaly," pokračuje pilot McLarenu.
Jenson Button s tvrdou směsí pneumatik Pirelli v Brazílii (foto: McLaren Mercedes)
Pirelli však za loňskou sezónu chválí, přispělo k zajímavějším závodům - až na ty ke konci, v nichž se stavělo pouze jednou: "Myslím, že degradace pneumatik nebyla po celý rok vůbec špatná. Nový asfalt věci při jednozastávkových strategiích změnil - což fungovalo v USA. V ostatních případech to už tak vzrušující nebylo. Myslím, že Pirelli a FIA tlačí na vyšší degradaci."
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.