Třetí trénink byl opět soubojem McLarenu s Red Bully. Nejrychlejší nakonec Button, druhý Vettel. Räikkönena zradil motor a usadil se na okraji okruhu, odkud pozoroval dění na trati.
Čeká nás poslední třetí trénink letošní sezony. Teplota vzduchu je 28 °C a teplota tratě je o devět stupňů vyšší. Pirelli, jak již víme, přivezlo tvrdou (stříbrně označená) a střední (bíle označená) sadu pneumatik. Zatím je sucho, avšak večer se očekává déšť. Včera v noci Red Bull opět porušil večerku.
Poté, co se na semaforu na konci boxové uličky rozsvítila zelená, vyrazil celý vláček vozů na trať do instalačního kola. Zatím všichni na střední sadě. Poslední se na trať vydává Kobajaši a všichni se vrací do garáží.
Jenson Button dnes na rozdíl od pátečních tréninků jezdí se stejným přítlakem jako jeho týmový kolega Lewis Hamilton. Button si do rádia pochvaluje přilnavost okruhu.
A po šesti minutách zajíždí první měřený čas Nico Rosberg, který se ujímá vedení před jeho týmovým kolegou Michaelem Schumacherem.
Kimi Räikkönen odstavuje svůj Lotus. Vypadá to na problém s motorem, vzhledem ke kouři, který se začal linout ze zádi jeho monopostu. To potvrzuje i Fin: "Přišel jsem o motor," informoval boxovou zídku. Problémy na jeho straně garáže Lotusu pokračují i po pátku, kde měl pravděpodobně podobné potíže.
Mezitím se do čela posunul McLaren s Jensonem Buttonem. Jeho čas je 1:14,419 min s náskokem 0,133 sekundy na jeho týmového kolegu Hamiltona. Nico Hülkenberg vyjel zeširoka do jedné ze zatáček, vrací se však bez problému na trať a v dalším kole se posouvá na třetí místo za duo McLarenu.
Po dvaadvaceti minutách nasazuje helmu i Fernando Alonso a míří ke svému Ferrari. Jedinými piloty, kteří vedle Španěla ještě nezajeli měřené kolo, jsou: Narain Karthikeyan, Felipe Massa a také Räikkönen, jehož mechaniky čeká hodně práce.
Jenson Button v Brazílii (foto: McLaren Mercedes)
Na čele zatím stále Button s časem 1:13,858, Sebastian Vettel na druhém místě ztrácí 0,066 s, třetí je Hamilton se ztrátou 0,102 s, čtvrtý Webber. První časy Ferrari stačí na desáté (Alonso) a deváté (Massa) místo. Karthikeyan se zařadil na poslední příčku. Do konce zbývá půl hodiny, všichni zatím stále na tvrdé sadě pneumatik.
Felipe Massa je jen těsně rychlejší než jeho týmový kolega bojující zde o titul. Momentálně Ferrari patří čtvrtá a šestá příčka. Nico Rosberg zatím stále hledá správné nastavení jeho Mercedesu. Schumacher je prvním pilotem, který přezul na střední sadu pneumatik, následuje ho i Rosberg.
Bruno Senna se roztočil v zatáčce číslo 13, jen těsně jej minul Schumacher a vyhnul se kolizi. Na čele se nic nezměnilo. Jean-Eric Vergne v Toro Rosso zajel k mechanikům a přenastavuje vůz.
Dvanáct minut do konce a na trati jen Rosberg. Ostatní zajeli do boxů, kam nakonec zamířil i Rosberg, trať tedy ztichl. A nad Interlagem se stále víc zatahuje. Kamery ukazují Kimiho Räikkönena osamoceně sedícího v plastové židli na okraji okruhu.
Počty ujetých kol ve třetím tréninku (vlevo) a za všechny tréninky celkem (vpravo)
Většina vozů vyrazila opět na trať na střední sadě pneumatik. Zatím se však na čele stále nic nemění. To však netrvá dlouho. Na čele se Button s časem 1:13,192, druhý Webber ztrácí 0,193 s. Dobré časy zajíždí oba vozy Force India (patří jim čtvrté a šesté místo). Nakonec druhé místo obsazuje Vettel.
Maximální rychlosti: 1. Hamilton - 314,2 km/hod; 2. Button - 314,1; 3. Schumacher - 313,8; 4. Pérez - 313,6; 5. Kobajaši - 313,3; 6. Rosberg - 312,9... 16. Alonso - 309,2; 17.Massa - 309,1... 23. Vettel - 303,7; 24. Webber - 303,5.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.