Třetí trénink byl opět soubojem McLarenu s Red Bully. Nejrychlejší nakonec Button, druhý Vettel. Räikkönena zradil motor a usadil se na okraji okruhu, odkud pozoroval dění na trati.
Čeká nás poslední třetí trénink letošní sezony. Teplota vzduchu je 28 °C a teplota tratě je o devět stupňů vyšší. Pirelli, jak již víme, přivezlo tvrdou (stříbrně označená) a střední (bíle označená) sadu pneumatik. Zatím je sucho, avšak večer se očekává déšť. Včera v noci Red Bull opět porušil večerku.
Poté, co se na semaforu na konci boxové uličky rozsvítila zelená, vyrazil celý vláček vozů na trať do instalačního kola. Zatím všichni na střední sadě. Poslední se na trať vydává Kobajaši a všichni se vrací do garáží.
Jenson Button dnes na rozdíl od pátečních tréninků jezdí se stejným přítlakem jako jeho týmový kolega Lewis Hamilton. Button si do rádia pochvaluje přilnavost okruhu.
A po šesti minutách zajíždí první měřený čas Nico Rosberg, který se ujímá vedení před jeho týmovým kolegou Michaelem Schumacherem.
Kimi Räikkönen odstavuje svůj Lotus. Vypadá to na problém s motorem, vzhledem ke kouři, který se začal linout ze zádi jeho monopostu. To potvrzuje i Fin: "Přišel jsem o motor," informoval boxovou zídku. Problémy na jeho straně garáže Lotusu pokračují i po pátku, kde měl pravděpodobně podobné potíže.
Mezitím se do čela posunul McLaren s Jensonem Buttonem. Jeho čas je 1:14,419 min s náskokem 0,133 sekundy na jeho týmového kolegu Hamiltona. Nico Hülkenberg vyjel zeširoka do jedné ze zatáček, vrací se však bez problému na trať a v dalším kole se posouvá na třetí místo za duo McLarenu.
Po dvaadvaceti minutách nasazuje helmu i Fernando Alonso a míří ke svému Ferrari. Jedinými piloty, kteří vedle Španěla ještě nezajeli měřené kolo, jsou: Narain Karthikeyan, Felipe Massa a také Räikkönen, jehož mechaniky čeká hodně práce.
Jenson Button v Brazílii (foto: McLaren Mercedes)
Na čele zatím stále Button s časem 1:13,858, Sebastian Vettel na druhém místě ztrácí 0,066 s, třetí je Hamilton se ztrátou 0,102 s, čtvrtý Webber. První časy Ferrari stačí na desáté (Alonso) a deváté (Massa) místo. Karthikeyan se zařadil na poslední příčku. Do konce zbývá půl hodiny, všichni zatím stále na tvrdé sadě pneumatik.
Felipe Massa je jen těsně rychlejší než jeho týmový kolega bojující zde o titul. Momentálně Ferrari patří čtvrtá a šestá příčka. Nico Rosberg zatím stále hledá správné nastavení jeho Mercedesu. Schumacher je prvním pilotem, který přezul na střední sadu pneumatik, následuje ho i Rosberg.
Bruno Senna se roztočil v zatáčce číslo 13, jen těsně jej minul Schumacher a vyhnul se kolizi. Na čele se nic nezměnilo. Jean-Eric Vergne v Toro Rosso zajel k mechanikům a přenastavuje vůz.
Dvanáct minut do konce a na trati jen Rosberg. Ostatní zajeli do boxů, kam nakonec zamířil i Rosberg, trať tedy ztichl. A nad Interlagem se stále víc zatahuje. Kamery ukazují Kimiho Räikkönena osamoceně sedícího v plastové židli na okraji okruhu.
Počty ujetých kol ve třetím tréninku (vlevo) a za všechny tréninky celkem (vpravo)
Většina vozů vyrazila opět na trať na střední sadě pneumatik. Zatím se však na čele stále nic nemění. To však netrvá dlouho. Na čele se Button s časem 1:13,192, druhý Webber ztrácí 0,193 s. Dobré časy zajíždí oba vozy Force India (patří jim čtvrté a šesté místo). Nakonec druhé místo obsazuje Vettel.
Maximální rychlosti: 1. Hamilton - 314,2 km/hod; 2. Button - 314,1; 3. Schumacher - 313,8; 4. Pérez - 313,6; 5. Kobajaši - 313,3; 6. Rosberg - 312,9... 16. Alonso - 309,2; 17.Massa - 309,1... 23. Vettel - 303,7; 24. Webber - 303,5.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.