Třetí trénink byl opět soubojem McLarenu s Red Bully. Nejrychlejší nakonec Button, druhý Vettel. Räikkönena zradil motor a usadil se na okraji okruhu, odkud pozoroval dění na trati.
Čeká nás poslední třetí trénink letošní sezony. Teplota vzduchu je 28 °C a teplota tratě je o devět stupňů vyšší. Pirelli, jak již víme, přivezlo tvrdou (stříbrně označená) a střední (bíle označená) sadu pneumatik. Zatím je sucho, avšak večer se očekává déšť. Včera v noci Red Bull opět porušil večerku.
Poté, co se na semaforu na konci boxové uličky rozsvítila zelená, vyrazil celý vláček vozů na trať do instalačního kola. Zatím všichni na střední sadě. Poslední se na trať vydává Kobajaši a všichni se vrací do garáží.
Jenson Button dnes na rozdíl od pátečních tréninků jezdí se stejným přítlakem jako jeho týmový kolega Lewis Hamilton. Button si do rádia pochvaluje přilnavost okruhu.
A po šesti minutách zajíždí první měřený čas Nico Rosberg, který se ujímá vedení před jeho týmovým kolegou Michaelem Schumacherem.
Kimi Räikkönen odstavuje svůj Lotus. Vypadá to na problém s motorem, vzhledem ke kouři, který se začal linout ze zádi jeho monopostu. To potvrzuje i Fin: "Přišel jsem o motor," informoval boxovou zídku. Problémy na jeho straně garáže Lotusu pokračují i po pátku, kde měl pravděpodobně podobné potíže.
Mezitím se do čela posunul McLaren s Jensonem Buttonem. Jeho čas je 1:14,419 min s náskokem 0,133 sekundy na jeho týmového kolegu Hamiltona. Nico Hülkenberg vyjel zeširoka do jedné ze zatáček, vrací se však bez problému na trať a v dalším kole se posouvá na třetí místo za duo McLarenu.
Po dvaadvaceti minutách nasazuje helmu i Fernando Alonso a míří ke svému Ferrari. Jedinými piloty, kteří vedle Španěla ještě nezajeli měřené kolo, jsou: Narain Karthikeyan, Felipe Massa a také Räikkönen, jehož mechaniky čeká hodně práce.
Jenson Button v Brazílii (foto: McLaren Mercedes)
Na čele zatím stále Button s časem 1:13,858, Sebastian Vettel na druhém místě ztrácí 0,066 s, třetí je Hamilton se ztrátou 0,102 s, čtvrtý Webber. První časy Ferrari stačí na desáté (Alonso) a deváté (Massa) místo. Karthikeyan se zařadil na poslední příčku. Do konce zbývá půl hodiny, všichni zatím stále na tvrdé sadě pneumatik.
Felipe Massa je jen těsně rychlejší než jeho týmový kolega bojující zde o titul. Momentálně Ferrari patří čtvrtá a šestá příčka. Nico Rosberg zatím stále hledá správné nastavení jeho Mercedesu. Schumacher je prvním pilotem, který přezul na střední sadu pneumatik, následuje ho i Rosberg.
Bruno Senna se roztočil v zatáčce číslo 13, jen těsně jej minul Schumacher a vyhnul se kolizi. Na čele se nic nezměnilo. Jean-Eric Vergne v Toro Rosso zajel k mechanikům a přenastavuje vůz.
Dvanáct minut do konce a na trati jen Rosberg. Ostatní zajeli do boxů, kam nakonec zamířil i Rosberg, trať tedy ztichl. A nad Interlagem se stále víc zatahuje. Kamery ukazují Kimiho Räikkönena osamoceně sedícího v plastové židli na okraji okruhu.
Počty ujetých kol ve třetím tréninku (vlevo) a za všechny tréninky celkem (vpravo)
Většina vozů vyrazila opět na trať na střední sadě pneumatik. Zatím se však na čele stále nic nemění. To však netrvá dlouho. Na čele se Button s časem 1:13,192, druhý Webber ztrácí 0,193 s. Dobré časy zajíždí oba vozy Force India (patří jim čtvrté a šesté místo). Nakonec druhé místo obsazuje Vettel.
Maximální rychlosti: 1. Hamilton - 314,2 km/hod; 2. Button - 314,1; 3. Schumacher - 313,8; 4. Pérez - 313,6; 5. Kobajaši - 313,3; 6. Rosberg - 312,9... 16. Alonso - 309,2; 17.Massa - 309,1... 23. Vettel - 303,7; 24. Webber - 303,5.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.