Pro televizní stanici Sky Sports se Jenson Button rozpovídal o výzvách pro příští sezonu, spolupráci s Hamiltonem i Pérezem či problémech, které pro něj představoval letošní McLaren.
Po řadě nepovedených závodů panovala po VC USA v McLarenu uvolněná a radostná atmosféra. Po závodě vítězný Lewis Hamilton rozdával úsměvy na všechny strany a pozitivně naladěn byl i Jenson Button, který po nezdařilém startu dokázal dojet na pátém místě.
V rozhovoru pro televizní stanici Sky Sports se řeč stočila také na následující sezonu. S odchodem Lewise Hamiltona do Mercedesu se od Buttona totiž očekává, že to bude právě on, kdo povede tým. A odpověď na otázku, zda se těší na výzvu, která před ním stojí byla jednoznačná - ano.
"Těším se na to. Práce závodníka není jen o tom jezdit po okruhu. Jde také o inženýrství, vybudování týmu, udržování nálady... Jsme jako "mini Martinové (odkazuje na Martina Whitmarshe, šéfa McLareu)," popisuje se smíchem mistr světa z roku 2009.
"S Lewisem to byly roky skvělého partnerství. On je opravdu neuvěřitelně rychlý, zvlášť na jedno kolo. Měli jsme spolu letos pár svělých bitev, je pro tým přínosem, dokáže získávat dobré výsledky jako třeba v USA. Ale věci se mění, on se posunul dál a já se těším na spolupráci s Checem (Sergio Pérez)," uvedl.
Oslavy McLarenu po vízěství v Austinu (foto: McLaren Mercedes)
Sergio Pérez, který Hamiltona nahradí, v jednom z rozhvorů uvedl, že se chce stát mistrem světa. Button byl proto dotázán, co si o tomto Mexičanově prohlášení myslí. "Strašně se mi líbí, jak vy novináři dokážete vždycky vytáhnout jen pár těch slov. Otázka na něj pravděpodobně zněla, jestli si myslí, že dokáže vyhrát titul a na to nemůže odpovědět ne," smál se Button.
"Uvidíme, co se stane. Mám pocit, že bude konkurenceschopný, ale pochopitelně nemá zkušenosti. Nemyslím, že bude na začátku bojovat na čele, ale možná budeme při prvním závodě překvapeni," nechal se slyšet britský závodník.
Uvedl také na pravou míru jeho citace, že letošní McLaren je tím nejhorším, který kdy řídil. Podle něj si tento vůz zasloužil více vítězství. Problémem pro něj bylo to, že letošní auto nesedí jeho stylu tak, jako předchozí McLareny. Je pro něj prý mnohem těžší podávat vyrovnané rychlostní výkony.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.