Pro televizní stanici Sky Sports se Jenson Button rozpovídal o výzvách pro příští sezonu, spolupráci s Hamiltonem i Pérezem či problémech, které pro něj představoval letošní McLaren.
Po řadě nepovedených závodů panovala po VC USA v McLarenu uvolněná a radostná atmosféra. Po závodě vítězný Lewis Hamilton rozdával úsměvy na všechny strany a pozitivně naladěn byl i Jenson Button, který po nezdařilém startu dokázal dojet na pátém místě.
V rozhovoru pro televizní stanici Sky Sports se řeč stočila také na následující sezonu. S odchodem Lewise Hamiltona do Mercedesu se od Buttona totiž očekává, že to bude právě on, kdo povede tým. A odpověď na otázku, zda se těší na výzvu, která před ním stojí byla jednoznačná - ano.
"Těším se na to. Práce závodníka není jen o tom jezdit po okruhu. Jde také o inženýrství, vybudování týmu, udržování nálady... Jsme jako "mini Martinové (odkazuje na Martina Whitmarshe, šéfa McLareu)," popisuje se smíchem mistr světa z roku 2009.
"S Lewisem to byly roky skvělého partnerství. On je opravdu neuvěřitelně rychlý, zvlášť na jedno kolo. Měli jsme spolu letos pár svělých bitev, je pro tým přínosem, dokáže získávat dobré výsledky jako třeba v USA. Ale věci se mění, on se posunul dál a já se těším na spolupráci s Checem (Sergio Pérez)," uvedl.
Oslavy McLarenu po vízěství v Austinu (foto: McLaren Mercedes)
Sergio Pérez, který Hamiltona nahradí, v jednom z rozhvorů uvedl, že se chce stát mistrem světa. Button byl proto dotázán, co si o tomto Mexičanově prohlášení myslí. "Strašně se mi líbí, jak vy novináři dokážete vždycky vytáhnout jen pár těch slov. Otázka na něj pravděpodobně zněla, jestli si myslí, že dokáže vyhrát titul a na to nemůže odpovědět ne," smál se Button.
"Uvidíme, co se stane. Mám pocit, že bude konkurenceschopný, ale pochopitelně nemá zkušenosti. Nemyslím, že bude na začátku bojovat na čele, ale možná budeme při prvním závodě překvapeni," nechal se slyšet britský závodník.
Uvedl také na pravou míru jeho citace, že letošní McLaren je tím nejhorším, který kdy řídil. Podle něj si tento vůz zasloužil více vítězství. Problémem pro něj bylo to, že letošní auto nesedí jeho stylu tak, jako předchozí McLareny. Je pro něj prý mnohem těžší podávat vyrovnané rychlostní výkony.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.