Dokonalá příležitost k předvedení všech možností vozu formule 1. I takový je například podle Jensona Buttona okruh v americkém Austinu. A jak jej zatím hodnotí i další piloti?
Jenson Button si pochvaluje především rychlou sekci mezi zatáčkami číslo 2 až 8. "To je přesně to, co ta "mašina" potřebuje, aby dokázala využít svou plnou rychlost," uvedl. I proto věří, že se z této velké ceny stane pravidelná a oblíbená akce.
"Potřebujeme okruh s rychlými zatáčkami, kde můžete ukázat, co vůz formule 1 dokáže. Od druhé po osmou zatáčku je to úžasné, mění se tam směr. A pokud se budete dívat, uvidíte nás jezdit na hraně. To je hodně zvláštní, protože to nevidíte moc často a zvlášť na nových okruzích ne. Je to něco jako Suzuka či Becketts (na Silverstonu). Doufejme, že pocit z jízdy bude stejný, jako to vypadá na první pohled," popisuje Button.
Také Lewis Hamilton si nový okruh pochvaluje. "Je těžké se jej naučit, ale vypadá fantasticky. Hodně jsem si jízdu na něm užíval, jakmile jsem si zvykl, což možná trvalo déle, než na jiných okruzích. Bude to zajímavý víkend," komentuje trať britský pilot.
Fernando Alonso se nový okruh začal učit na simulátoru hned po Singapuru a intenzivně se tomu věnoval minulý týden. Projel se po okruhu také na kole. "Trať vypadá úžasně, hodně, hodně dobře. Myslím, že to bude pro každého dobrá show a doufejme, že uvidíme i pěkné předjíždění, na trati jsou k tomu příležitosti. Může to být hodně dobrý víkend," chválí Španěl.
To Sebastian Vettel si chce raději na hodnocení počkat až po reálné jízdě na tamější trati. "Od pohledu vypadá zajímavě, ale je to vždycky o pocitu, který máte v auto, ten je nejdůležitější, takže se těším," nechal se slyšet obhájce titulu.
Mnozí jsou novým okruhem nadšeni. Kdo se však v Austinu stane historicky prvním vítězem?(foto: Scuderia Ferrari)
Podle Kimiho Räikkönena vypadá okruh fantasticky a to i přes to, že jej zatím viděl jen v počítači. "Soudě podle toho, co jsem měl možnost vidět na počítači musí být skvělé zde závodit. Hodně se těším, až si sednu do auta a zkusím to. Na první pohled taky musíte uznat, že to se všemi těmi barvami vypadá jako kus umění, takže doufejme, že je také umělecký co se řízení týče," řekl Fin a dodal také, že procházku po okruhu neplánuje, zkusí totiž najít nějaký golfový vozík.
Také Romain Grosjean je novým dílem Hermana Tilkeho ohromen. "Je to působivé. Myslím, že všechno vypadá v Americe větší než v Evropě. Je to jako horská dráha. Má to části jako Silverstone (začátek), serpentiny jako v Indii, a zatáčky jako v Istanbulu - vypadá dobře," ohodnotil okruh Francouz.
Podle Kamuje Kobajašiho se však první zatáčka rozhodně nedává srovnávat se slavnou Eau Rouge ve Spa. "Není to jako Spa, je to jen vyšší kopeček. Nic speciálního. V Portugalsku je okruh Algarve, kde jsme jednou testovali, tam je to podobé. Tady je to ale vyšší. Všichni novináři jsou nadšení, ale co se mě týče, jezdili jsme na zajímavějších okruzích," nesdílí nadšení pilot Sauberu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.