Dokonalá příležitost k předvedení všech možností vozu formule 1. I takový je například podle Jensona Buttona okruh v americkém Austinu. A jak jej zatím hodnotí i další piloti?
Jenson Button si pochvaluje především rychlou sekci mezi zatáčkami číslo 2 až 8. "To je přesně to, co ta "mašina" potřebuje, aby dokázala využít svou plnou rychlost," uvedl. I proto věří, že se z této velké ceny stane pravidelná a oblíbená akce.
"Potřebujeme okruh s rychlými zatáčkami, kde můžete ukázat, co vůz formule 1 dokáže. Od druhé po osmou zatáčku je to úžasné, mění se tam směr. A pokud se budete dívat, uvidíte nás jezdit na hraně. To je hodně zvláštní, protože to nevidíte moc často a zvlášť na nových okruzích ne. Je to něco jako Suzuka či Becketts (na Silverstonu). Doufejme, že pocit z jízdy bude stejný, jako to vypadá na první pohled," popisuje Button.
Také Lewis Hamilton si nový okruh pochvaluje. "Je těžké se jej naučit, ale vypadá fantasticky. Hodně jsem si jízdu na něm užíval, jakmile jsem si zvykl, což možná trvalo déle, než na jiných okruzích. Bude to zajímavý víkend," komentuje trať britský pilot.
Fernando Alonso se nový okruh začal učit na simulátoru hned po Singapuru a intenzivně se tomu věnoval minulý týden. Projel se po okruhu také na kole. "Trať vypadá úžasně, hodně, hodně dobře. Myslím, že to bude pro každého dobrá show a doufejme, že uvidíme i pěkné předjíždění, na trati jsou k tomu příležitosti. Může to být hodně dobrý víkend," chválí Španěl.
To Sebastian Vettel si chce raději na hodnocení počkat až po reálné jízdě na tamější trati. "Od pohledu vypadá zajímavě, ale je to vždycky o pocitu, který máte v auto, ten je nejdůležitější, takže se těším," nechal se slyšet obhájce titulu.
Mnozí jsou novým okruhem nadšeni. Kdo se však v Austinu stane historicky prvním vítězem?(foto: Scuderia Ferrari)
Podle Kimiho Räikkönena vypadá okruh fantasticky a to i přes to, že jej zatím viděl jen v počítači. "Soudě podle toho, co jsem měl možnost vidět na počítači musí být skvělé zde závodit. Hodně se těším, až si sednu do auta a zkusím to. Na první pohled taky musíte uznat, že to se všemi těmi barvami vypadá jako kus umění, takže doufejme, že je také umělecký co se řízení týče," řekl Fin a dodal také, že procházku po okruhu neplánuje, zkusí totiž najít nějaký golfový vozík.
Také Romain Grosjean je novým dílem Hermana Tilkeho ohromen. "Je to působivé. Myslím, že všechno vypadá v Americe větší než v Evropě. Je to jako horská dráha. Má to části jako Silverstone (začátek), serpentiny jako v Indii, a zatáčky jako v Istanbulu - vypadá dobře," ohodnotil okruh Francouz.
Podle Kamuje Kobajašiho se však první zatáčka rozhodně nedává srovnávat se slavnou Eau Rouge ve Spa. "Není to jako Spa, je to jen vyšší kopeček. Nic speciálního. V Portugalsku je okruh Algarve, kde jsme jednou testovali, tam je to podobé. Tady je to ale vyšší. Všichni novináři jsou nadšení, ale co se mě týče, jezdili jsme na zajímavějších okruzích," nesdílí nadšení pilot Sauberu.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.