Dokonalá příležitost k předvedení všech možností vozu formule 1. I takový je například podle Jensona Buttona okruh v americkém Austinu. A jak jej zatím hodnotí i další piloti?
Jenson Button si pochvaluje především rychlou sekci mezi zatáčkami číslo 2 až 8. "To je přesně to, co ta "mašina" potřebuje, aby dokázala využít svou plnou rychlost," uvedl. I proto věří, že se z této velké ceny stane pravidelná a oblíbená akce.
"Potřebujeme okruh s rychlými zatáčkami, kde můžete ukázat, co vůz formule 1 dokáže. Od druhé po osmou zatáčku je to úžasné, mění se tam směr. A pokud se budete dívat, uvidíte nás jezdit na hraně. To je hodně zvláštní, protože to nevidíte moc často a zvlášť na nových okruzích ne. Je to něco jako Suzuka či Becketts (na Silverstonu). Doufejme, že pocit z jízdy bude stejný, jako to vypadá na první pohled," popisuje Button.
Také Lewis Hamilton si nový okruh pochvaluje. "Je těžké se jej naučit, ale vypadá fantasticky. Hodně jsem si jízdu na něm užíval, jakmile jsem si zvykl, což možná trvalo déle, než na jiných okruzích. Bude to zajímavý víkend," komentuje trať britský pilot.
Fernando Alonso se nový okruh začal učit na simulátoru hned po Singapuru a intenzivně se tomu věnoval minulý týden. Projel se po okruhu také na kole. "Trať vypadá úžasně, hodně, hodně dobře. Myslím, že to bude pro každého dobrá show a doufejme, že uvidíme i pěkné předjíždění, na trati jsou k tomu příležitosti. Může to být hodně dobrý víkend," chválí Španěl.
To Sebastian Vettel si chce raději na hodnocení počkat až po reálné jízdě na tamější trati. "Od pohledu vypadá zajímavě, ale je to vždycky o pocitu, který máte v auto, ten je nejdůležitější, takže se těším," nechal se slyšet obhájce titulu.
Mnozí jsou novým okruhem nadšeni. Kdo se však v Austinu stane historicky prvním vítězem?(foto: Scuderia Ferrari)
Podle Kimiho Räikkönena vypadá okruh fantasticky a to i přes to, že jej zatím viděl jen v počítači. "Soudě podle toho, co jsem měl možnost vidět na počítači musí být skvělé zde závodit. Hodně se těším, až si sednu do auta a zkusím to. Na první pohled taky musíte uznat, že to se všemi těmi barvami vypadá jako kus umění, takže doufejme, že je také umělecký co se řízení týče," řekl Fin a dodal také, že procházku po okruhu neplánuje, zkusí totiž najít nějaký golfový vozík.
Také Romain Grosjean je novým dílem Hermana Tilkeho ohromen. "Je to působivé. Myslím, že všechno vypadá v Americe větší než v Evropě. Je to jako horská dráha. Má to části jako Silverstone (začátek), serpentiny jako v Indii, a zatáčky jako v Istanbulu - vypadá dobře," ohodnotil okruh Francouz.
Podle Kamuje Kobajašiho se však první zatáčka rozhodně nedává srovnávat se slavnou Eau Rouge ve Spa. "Není to jako Spa, je to jen vyšší kopeček. Nic speciálního. V Portugalsku je okruh Algarve, kde jsme jednou testovali, tam je to podobé. Tady je to ale vyšší. Všichni novináři jsou nadšení, ale co se mě týče, jezdili jsme na zajímavějších okruzích," nesdílí nadšení pilot Sauberu.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.