Jenson Button očekává, že by se mu v sezoně 2013 mohlo více dařit, když by mu vůz pro příští sezonu mohl více sedět než letošní monopost.
Jenson Button, pro kterého je to už třetí sezona u týmu z Wokingu, letos z vozu ve srovnání s týmovým kolegou, Lewisem Hamitonem, nemohl většinou dostat kýženou rychlost. Letošní sezona je tak pro něj nejhorší od zisku jeho titulu v roce 2009 s Brawnem GP.
Button je na jednu stranu spokojen s potenciálem auta MP4-27, se kterým dokázal vyhrát závody v Austrálii a v Belgii, na druhou stranu ale lituje toho, že z auta není schopen rychlost dostávat pravidelně.
"Pro mě je letošní rok těžší než ty dva předešlé. Auto je rychlé, což jsme dokázali při mnoha příležitostech. Ale konzistentnost, pro mě bylo trochu těžší získávat výsledky. Auto pro příští rok by mi mělo sedět o trochu více, na což se už hodně těším," řekl 32letý jezdec pro Sky Sports.
Závod na Circuit of the Americas, který se jede už tento víkend, asi nebude mít nějaký vážný vliv na pozici Buttona nebo Hamiltona v šampionátu. Jezdec McLarenu ale cítí, že může zabojovat o dobrý výsledek. "Pravděpodobně budeme znát trať nejvíce ze všech, protože náš simulátor je asi nejlepší," řekl Button, který má za sebou již obhlídku okruhu, který bude hostit VC USA, ta se pojede poprvé od roku 2007.
Jenson při GP USA 2007 v Hondě (foto: Honda Racing F1)
"Z okruhu máme dobrý pocit. Bude hodně náročný na auta a na gumy - zvláště první sektor. Zatáčky 1 a 9 jsou hodně rychlé, prostě měníte směr při jejich průjezdu. Naše auto by v tomto prostředí mohlo pracovat dobře. A pak na vás čeká hodně pomalých zatáček ke konci kola."
Button svoje vyhlídky vidí poměrně optimisticky a věří, že v Texasu o vítězství zabojují klasická jména z předních míst letošní sezony. "Měli bychom zde být konkurenceschopní, ale věřím, že i Red Bull bude. Jsem si jistý, že také Ferrari a Lotus budou silní. Takže to bude napínavý závod a to je to, co chceme. Nechceme jen jednoho jedince, který by vyhrával všechny Grand Prix."
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.