Jenson Button není spokojený s vozem MP4-27. Podle něj se jedná o nejhorší McLaren, který dosud řídil, problematické je i jeho nastavování.
Mistrovský titul získal naposledy před třemi lety, tento rok za Lewisem Hamiltonem zaostává. Ve Velké ceně Abú Zabí minulý víkend dojel čtvrtý, zatímco jeho týmové kolega suverénně ujížděl.
"Tohled auto mi nesedělo tak, jako poslední dva McLareny. Od té doby, co jsem zde, se jedná o nejhorší rok. Je to těžké, i během dobrých víkendů. V poslední době máme problémy v podstatě každý víkend. Potřebujeme to zastavit, nechápu to," přiznává Button pro The Guardian.
"Víkend byl divný. Pátek byl dobrý, sobota dopoledne také, ale kvalifikace a závod skvělé nebyly. Nebyly příšerné, ale ani úžasné. Musíme vyzkoušet několik nových věcí v nastavení. Nejsem spokojený s tím, jaké momentálně je. Ale příští rok snad bude perfektní," popisuje jisté problémy, které má s nastavování letošního monopostu MP4-27.
"Příští rok je vzrušující, ale máme stále dva závody, kde si chceme vést dobře. Stále chceme dostat Ferrari v [Poháru] konstruktérů, ale ztrácíme 22 bodů, což je docela dost. Potřebujeme získat slušnou porci bodů v příštích dvou závodech," dodává Button.
Button s MP4-27 není spokojený: "Musíme vyzkoušet několik nových věcí v nastavení"(foto: McLaren Mercedes)
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.