V Indii citelně chybělo vzrušení, které obvykle nabízely pneumatiky Pirelli. Díky konzervativní volbě dal závod vzpomenout na nudné časy s jedinou, lehce předvídatelnou zastávkou. Byť pro Jensona Buttona byla jízda naplno příjemná, myslí si, že z pohledu diváka je lepší, když pneumatiky tolik nevydrží.
Jenson Button přiznal, že na to mohl tlačit po celý závod, aniž by si musel pneumatiky šetřit, přesto ho odjel s jedinou zastávkou, podobně jako ostatní. Velká cena Indie tím připomněla nudný průběh z nedávných let, kdy pneumatiky dodávala firma Bridgestone.
"Myslím, že je to zábavnější, když máte více zastávek, protože pak je více předjíždění, více soubojů, různí lidé s odlišnými strategiemi. Podle mě je vyšší degradace pro diváky lepší," uvádí Button.
A ti nejlepší piloti se vždy prosadí, i když musí pneumatiky v průběhu závodů šetřit: "Vždy skončíte v šampionátu se správným výsledkem - s nejlepšími týmy na čele. Hodně se to ale zamíchalo a myslím si, že to byla dobrá věc."
Výsledky by však podle něj neměly být příliš nahodilé v situacích, kdy by pneumatiky týmům motaly hlavy: "Myslím, že příští rok bude u pneumatik degradace také vysoká. Snad se ji bude dát snadněji pochopit, protože to podle mě bylo pro většinu frustrující snažit se pochopit, co pomáhá k jejich fungování a co ne."
Pravidly nařízené dvě či tři zastávky by nebyly ideální, protože by to nepřispělo k rozmanitým strategiím - ideální čas pro zastávku by byl pro všechny stejný. Button nicméně přiznává, že si v Indii, kde v posledním kole zajel nejrychlejší čas, jízdu naplno užil: "Musím přiznat, že závěr závodu na tvrdých pneumatikách byla legrace, protože jste s vozem mohli být opravdu agresivní."
Jenson Button je pro vyšší degradaci, tvrdá směs v Indii toho vydržela až příliš(pro zvětšení klikněte; foto: McLaren Mercedes)
"Když máte trochu přetáčivé auto, normálně pneumatiky poškodíte a během kola odejdou. V posledním závodě jste s nimi mohli být agresivní, z tohoto pohledu to bylo příjemné. Z pohledu závodění je však podle mě lepší, když je degradace vyšší," dodává Button.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.