V Indii citelně chybělo vzrušení, které obvykle nabízely pneumatiky Pirelli. Díky konzervativní volbě dal závod vzpomenout na nudné časy s jedinou, lehce předvídatelnou zastávkou. Byť pro Jensona Buttona byla jízda naplno příjemná, myslí si, že z pohledu diváka je lepší, když pneumatiky tolik nevydrží.
Jenson Button přiznal, že na to mohl tlačit po celý závod, aniž by si musel pneumatiky šetřit, přesto ho odjel s jedinou zastávkou, podobně jako ostatní. Velká cena Indie tím připomněla nudný průběh z nedávných let, kdy pneumatiky dodávala firma Bridgestone.
"Myslím, že je to zábavnější, když máte více zastávek, protože pak je více předjíždění, více soubojů, různí lidé s odlišnými strategiemi. Podle mě je vyšší degradace pro diváky lepší," uvádí Button.
A ti nejlepší piloti se vždy prosadí, i když musí pneumatiky v průběhu závodů šetřit: "Vždy skončíte v šampionátu se správným výsledkem - s nejlepšími týmy na čele. Hodně se to ale zamíchalo a myslím si, že to byla dobrá věc."
Výsledky by však podle něj neměly být příliš nahodilé v situacích, kdy by pneumatiky týmům motaly hlavy: "Myslím, že příští rok bude u pneumatik degradace také vysoká. Snad se ji bude dát snadněji pochopit, protože to podle mě bylo pro většinu frustrující snažit se pochopit, co pomáhá k jejich fungování a co ne."
Pravidly nařízené dvě či tři zastávky by nebyly ideální, protože by to nepřispělo k rozmanitým strategiím - ideální čas pro zastávku by byl pro všechny stejný. Button nicméně přiznává, že si v Indii, kde v posledním kole zajel nejrychlejší čas, jízdu naplno užil: "Musím přiznat, že závěr závodu na tvrdých pneumatikách byla legrace, protože jste s vozem mohli být opravdu agresivní."
Jenson Button je pro vyšší degradaci, tvrdá směs v Indii toho vydržela až příliš(pro zvětšení klikněte; foto: McLaren Mercedes)
"Když máte trochu přetáčivé auto, normálně pneumatiky poškodíte a během kola odejdou. V posledním závodě jste s nimi mohli být agresivní, z tohoto pohledu to bylo příjemné. Z pohledu závodění je však podle mě lepší, když je degradace vyšší," dodává Button.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.