Jenson Button se ohlíží za průběhem Velké ceny Indie, další problémy, které s pneumatikami zažíval včera v úvodním stintu, ve zbytku sezóny již nečeká. Boj v prvním kole si užíval, zbytek závodu krom posledního nejrychlejšího kola už moc ne.
Brit projel cílem závodu v Indii na pátém místě téměř třináct sekund po svém týmovém kolegovi Lewisovi Hamiltonovi. Oba monoposty z Wokingu se trápily s rychlostí na měkkých pneumatikách v úvodním stintu, kdy se před ně dostal Fernando Alonso.
"Myslím, že se oba McLareny trápili na měkčích pneumatikách, já jsem se ale fakt trápil a nedokázal jsem kluky za sebou udržet. Opravdu jsem se trápil s pohybem zadní části. Nevím, jestli to bylo tím, že jsem měl po kvalifikaci na své měkčí sadě ujeto více kol, ale přední jsem zničil a velmi brzy jsem se v tom stintu dostal na plátno," přibližuje své problémy Button.
"Takže to bylo těžké. Pak jsem se sice zasekl za Grosjeanem, což mě stálo čas, ale vozy na čele bych stejně neporazil. Poslední stint byl dobrý, ale to už jsem byl 10 nebo 11 sekund za nimi a dostihnout je bylo nemožné," vzpomíná na průběh Velké ceny Indie po jejím skončení.
Jenson Button v Indii (foto: McLaren Mercedes)
Zvláštní problémy McLarenu s měkkou směsí Pirelli jsou podle něj spjaty s charakteristikou okruhu Indie, která je jedním z mála závodů náročnějších na přední spíše než na zadní pneumatiky. To je vlastnost, na kterou doplácí kvůli své tendenci nastavovat vůz více směrem k nedotáčivosti spíše Button než Hamilton.
"Vždy končím s větší nedotáčivostí než Lewis, možná to je způsobeno jen stylem řízení. I když se snažíme odstranit více nedotáčivosti vozu, vždycky se zdá, že se trápím s nedotáčivostí. Podíváme se na data a přijdeme na to, proč na těch pneumatikách nejsme rychlejší.
V Abú Zabí je okruh hodně odlišný. Tento [v Indii] je limitován předními pneumatikami, zatímco Abú Zabí a většina ostatních tratí jsou limitovány zadními, takže budeme mít velmi odlišné vyvážení a odlišné omezení, což nám zřejmě pomůže.
Myslím, že to částečně bylo způsobeno i tím, že jsem v pátek nemohl absolvovat dlouhé jízdy. Nalezení nastavení pro tyto pneumatiky je pak vždy těžké. Na tvrdých to bylo mnohem snazší, protože jsme na nich odjeli podstatně více kol. Auto na nich ožilo, ale už bylo příliš pozdě a kluci byli už moc vpředu," vysvětluje Button.
Na měkkých pneumatikách to v závodě McLarenu moc nejelo (foto: McLaren Mercedes)
V závěru dokonce zajel nejrychlejší kolo, což podle něj společně s prvním kolem tvořilo světlé stránky závodu, jenž pro něj byl jinak zklamáním.
"První kolo bylo skvělé. Dostal jsem se na startu před Lewise, ten pak najel na vnitřní stranu zatáčky č. 3 vedle mě. Snažil jsem se mít dobrý výjezd na rovinku, abych se mohl pokusit zaútočit na Marka, ale Lewis šel na vnitřní stranu, a pak jsme se po zadní rovince řítili bok po boku ve snaze zavěsit se za Marka.
Pak se z vnitřní strany přihnal Fernando a snažil se o předjetí, bylo to celé velká zábava. Patřilo to k tomu nejlepšímu z mého závodu a zajetí nejrychlejší kola v posledním kole také. Vím, že se o to někteří jiní [Vettel] vždy pokoušejí.. on vyhrál závod, ale já jsem mu vzal tohle," dodává pilot McLarenu pro Autosport.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.