Jenson Button se ohlíží za průběhem Velké ceny Indie, další problémy, které s pneumatikami zažíval včera v úvodním stintu, ve zbytku sezóny již nečeká. Boj v prvním kole si užíval, zbytek závodu krom posledního nejrychlejšího kola už moc ne.
Brit projel cílem závodu v Indii na pátém místě téměř třináct sekund po svém týmovém kolegovi Lewisovi Hamiltonovi. Oba monoposty z Wokingu se trápily s rychlostí na měkkých pneumatikách v úvodním stintu, kdy se před ně dostal Fernando Alonso.
"Myslím, že se oba McLareny trápili na měkčích pneumatikách, já jsem se ale fakt trápil a nedokázal jsem kluky za sebou udržet. Opravdu jsem se trápil s pohybem zadní části. Nevím, jestli to bylo tím, že jsem měl po kvalifikaci na své měkčí sadě ujeto více kol, ale přední jsem zničil a velmi brzy jsem se v tom stintu dostal na plátno," přibližuje své problémy Button.
"Takže to bylo těžké. Pak jsem se sice zasekl za Grosjeanem, což mě stálo čas, ale vozy na čele bych stejně neporazil. Poslední stint byl dobrý, ale to už jsem byl 10 nebo 11 sekund za nimi a dostihnout je bylo nemožné," vzpomíná na průběh Velké ceny Indie po jejím skončení.
Jenson Button v Indii (foto: McLaren Mercedes)
Zvláštní problémy McLarenu s měkkou směsí Pirelli jsou podle něj spjaty s charakteristikou okruhu Indie, která je jedním z mála závodů náročnějších na přední spíše než na zadní pneumatiky. To je vlastnost, na kterou doplácí kvůli své tendenci nastavovat vůz více směrem k nedotáčivosti spíše Button než Hamilton.
"Vždy končím s větší nedotáčivostí než Lewis, možná to je způsobeno jen stylem řízení. I když se snažíme odstranit více nedotáčivosti vozu, vždycky se zdá, že se trápím s nedotáčivostí. Podíváme se na data a přijdeme na to, proč na těch pneumatikách nejsme rychlejší.
V Abú Zabí je okruh hodně odlišný. Tento [v Indii] je limitován předními pneumatikami, zatímco Abú Zabí a většina ostatních tratí jsou limitovány zadními, takže budeme mít velmi odlišné vyvážení a odlišné omezení, což nám zřejmě pomůže.
Myslím, že to částečně bylo způsobeno i tím, že jsem v pátek nemohl absolvovat dlouhé jízdy. Nalezení nastavení pro tyto pneumatiky je pak vždy těžké. Na tvrdých to bylo mnohem snazší, protože jsme na nich odjeli podstatně více kol. Auto na nich ožilo, ale už bylo příliš pozdě a kluci byli už moc vpředu," vysvětluje Button.
Na měkkých pneumatikách to v závodě McLarenu moc nejelo (foto: McLaren Mercedes)
V závěru dokonce zajel nejrychlejší kolo, což podle něj společně s prvním kolem tvořilo světlé stránky závodu, jenž pro něj byl jinak zklamáním.
"První kolo bylo skvělé. Dostal jsem se na startu před Lewise, ten pak najel na vnitřní stranu zatáčky č. 3 vedle mě. Snažil jsem se mít dobrý výjezd na rovinku, abych se mohl pokusit zaútočit na Marka, ale Lewis šel na vnitřní stranu, a pak jsme se po zadní rovince řítili bok po boku ve snaze zavěsit se za Marka.
Pak se z vnitřní strany přihnal Fernando a snažil se o předjetí, bylo to celé velká zábava. Patřilo to k tomu nejlepšímu z mého závodu a zajetí nejrychlejší kola v posledním kole také. Vím, že se o to někteří jiní [Vettel] vždy pokoušejí.. on vyhrál závod, ale já jsem mu vzal tohle," dodává pilot McLarenu pro Autosport.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.