Podle Jensona Buttona se o titulu rozhodne mezi Fernandem Alonsem a Sebastianem Vettelem. Pro BBC také naznačil, že se bude snažit svému týmovému kolegovi Lewisovi Hamiltonovi do tohoto boje ještě úspěšně zasáhnout.
Red Bull vyhrál Velkou cenu Singapuru, Lewis Hamilton kvůli interní závadě převodovky musel odstoupit, a tak se Sebastian Vettel posunul na druhé místo za Alonsa, na kterého ztrácí 29 bodů. Pilot McLarenu na něj ztrácí již 52 bodů, jeho týmový kolega Jenson Button 75 bodů.
"Dostihnout Alonsa je momentálně těžké pro všechny kromě Seba. Je to mezi těma dvěma, ale stále je dost lidí, kteří to mají na dlouhou ruku. Všichni se o to ale budeme pokoušet," řekl Button.
Ve zbývajících šesti závodech bude ještě k dispozici 150 bodů, každé odstoupení však nyní vyjde velmi draho. Hamilton z pěti posledních závodů třikrát odstoupil, ve zbylých dvou dvakrát vyhrál.
"Jen to dokládá, že jeden špatný závod dělá obrovský rozdíl," pokračuje Button. "Fernando to zažil ve Spa, Seb v posledním závodě, já v posledním závodě. Když nikdo není konzistentní, nemůžete stáhnout něčí velký náskok. Seb ztrácí jen 29 bodů, ztráta se zmenšuje."
Šéf McLarenu Martin Whtimarsh dle BBC naznačil, že Button se nyní zřejmě začne obětovat, aby Hamiltonovi pomohl. "Jenson se mnou hovořil, on s tím přišel. Je ohromně soutěživým individuem, ale týmovým hráčem. To, co se v budoucnu stane, vychází od něj. Nikdy bych o to nežádal ani bych žádat nechtěl."
Největší šance se připisují Vettelovi, Alonsovi a Hamiltonovi, šéf Red Bull však ještě neodepisuje ani Räikkönena, Webbera či Buttona (foto: Bridgestone)
Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera je neustále všech šest nejlepších pilotů ve hře o titul. Kromě výše jmenovaných čtyř jezdců myslí i na Kimiho Räikkönena, jenž ztrácí na Alonsa 45 bodů, i na Marka Webbera, kterému schází bodů 61.
"Šampionát je široce otevřený. Je to zkrátka mrzuté, když se Fernando neustále objevuje na pódiu na konci závodů. Musíte do toho zahrnout i Marka, Jensona a ani Kimi není daleko. Samozřejmě ani Lewis. Zbývá stále šest závodů, k dispozici je pořád 150 bodů, je stále o co hrát," říká Horner.
Sebastian ztrácel dva závody před koncem v roce 2010 pětadvacet bodů, což znamená, že je pro piloty všechno možné. Musíme dále Fernanda obírat o body, což ideálně znamená, že se mezi nás a něj dostane více vozů," dodává šéf Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.