Co očekávají nejrychlejší tři muži Velké ceny Singapuru od příštího závodu v Suzuce?
Fernando Alonso, Jenson Button a Sebastian Vettel na včerejší tiskové konferenci pohovořili o svých očekáváních před Suzukou a o tom, jak si myslí, že by měla vyhovovat jejich vozům.
Sebastian Vettel (Red Bull)Myslím, že se musíme zlepšit. Stále potřebujeme získat o trochu více. Podle mě má momentálně nejrychlejší auto McLaren a Ferrari to jde celkem všude. Je vždy rychlé a vždy na čele, my musíme zajistit, abychom vždy spatřili šachovnicovou vlajku.
Spolehlivost bude důležitou. Půjde však o zábavnou trať, takže se na ní těším. Sauber bude rychlý, ne jako tento víkend, z toho budeme vycházet.
Jenson Button (McLaren)To se vždy těžko předvídá, protože je to velmi odlišný okruh od toho zde. Když ho ale srovnáte se Spa - a je mu celkem podobný, akorát bez únikových zón - jedná se o okruh, který by nám měl hodně vyhovovat.
Stále si myslím, že Red Bully budou velmi rychlé, stejně jako byly ve Spa. Kvalifikace pro nás byla skvělá a závod také [Button ho vyhrál - pozn. red.], v něm jsme však rychlejší než Red Bully nebyli. Budo to podle mě těsné. Opravdu nevíme, jak je na tom Ferrari na takovém druhu okruhu. Bude to vyrovnaný závod a já se na něj velmi těším.
Pódium v Singapuru (zleva): Jenson Button, Sebastian Vettel a Fernando Alonso(foto: Red Bull Racing)
Fernando Alonso (Ferrari)Jo, to se trochu těžko předpovídá. Myslím, že tento rok to bylo pro všechny týmy nahoru a dolů, stejně tak i pro nás. Určitě potřebujeme zlepšit svou výkonnost, jak jsme zde viděli. Trápili jsme se po celý víkend.
Páté a třinácté místo [v kvalifikaci] není to, v co jsme doufali, takže v Suzuce musíme být v lepší pozici. Silverstone se možná docela Suzuce podobá a tam jsme na tom byli docela OK, takže doufáme, že dokážeme takovou výkonnost zopakovat.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.