Jenson Button byl zklamán tím, že jeho týmový kolega Lewis Hamilton zveřejnil v sobotu data z telemetrie McLarenu.
V sobotu byl McLaren a zejména Jensonova část garáže kvůli tomu, co se objevilo na Lewisově Twitteru (psali jsme zde), dost naštvaný. Button, který pak v neděli vyhrál Velkou cenu Belgie, pro Guardian uvádí: "Tak tvrdě pracujeme na vylepšení vozu a udržujeme tyto věci v utajení a v soukromí. Nechtěl jsem to vidět na Twitteru."
Inženýři Mercedesu se sice v paddocku snažili situaci žehlit tím, že se jednalo pouze o údaje ze simulace dvou verzí křídel, to však Button popírá: "Byla to celá telemetrie z kvalifikace. Nebylo to pouze zadní křídlo. Byl jsem velmi překvapený a zklamaný."
S Hamiltonem však o tom už hovořit nehodlá: "Myslím, že je po všem. Není na mě, abych byl na Lewise naštvaný. Není to osobní věc."
O dalších příspěvcích svého kolegy Button říká: "Část o čase na rovinkách není to, co je pro mě důležité. Měl jej získávat zpět v zatáčkách, protože měl stejně více přítlaku. Bez ohledu na to jsem byl v kvalifikaci o osm desetin rychlejší."
Button: "Byla to celá telemetrie z kvalifikace" (ilustrační foto: McLaren Mercedes)
Naráží na to, co Hamilton před zveřejněním telemetrie napsal: "Sakra, WTF! Jenson má nové zadní křídlo, já mám staré. Hlasovali jsme pro změnu, nevyšlo to. Ztrácím 0,4 desetiny jen na rovince. Nic s tím nezmůžu. Nyní musím získat každý možný bod. Jenson by s tou rychlostí měl snadno zvítězit."
Tyto příspěvky sice o chvíli později z Twitteru zmizely, vyvolaly však bouřlivou reakci.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.