Jenson Button věří, že ve Spa-Francorchamps a v Monze bude moci bojovat o vítězství poté, co se před letní přestávkou znovu dostal do formy.
Brit se uprostřed první části sezóny trápil s nalezením nastavení, které by vyhovovalo kombinaci jeho jezdeckého stylu, vylepšením vozu MP4-27 a především letošním pneumatikám Pirelli. Před následujícími dvěma závody v Belgii a v Itálii si však věří.
"Opravdu si pro návrat F1 nemůžete přát lepší dvojici závodů po sobě: Spa je taťkou všech, jednou z nejskvělejších tratí velkých cen všech dob, a Monza je jednou z tratí s nejbohatší historií vyvolávající nejvíce vzpomínek v kalendáři," těší se na příští okruhy Button.
"Obě jsou místy s vlastní unikátní atmosférou. Mám několik opravdu skvělých vzpomínek na oba okruhy, nikdy jsem však na nich nevyhrál. Vzhledem k naší rychlosti v posledních několika závodech kráčím vpřed s pozitivním pocitem, že to během nadcházejících víkendů budu moci napravit," pokračuje pilot McLarenu.
Na Hungaroringu s aktivovaným DRS (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
A jak Button trávil letní přestávku? "Několik uplynulých týdnů bylo perfektní kombinací relaxace a skvělého tréninku, obojí ve mně vzbudilo dychtivost k návratu do vozu. Byl jsem na Filipínách a na Havaji, trénoval jsem a užíval jsem si trochu dovolené. Pak jsem byl také ve Velké Británii, kde jsem dělal opět totéž.
I když jsem si užil skvělou přestávku, opravdu se na opětovný návrat do práce těším," dodává Button.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.