Jenson Button začal sezónu skvěle, poté se však začal vytrácet a na své soupeře včetně týmového kolegy výrazně ztrácet. V posledních třech závodech však znovu nabyl ztracenou rychlost - co mu v tom pomohlo?
Button sezónu 2012 zahájil vítězstvím v Austrálii, v Číně dojel na druhém místě. Poté však v následujících šesti závodech získal pouhých sedm bodů a problémy měl i v kvalifikacích s postupem mezi nejlepších deset.
Návrat k základnímu nastavení a přizpůsobení svého stylu letošním pneumatikám Pirelli byly klíčové k opětovnému získání rychlosti. Jeho osobní zlom přišel ve Valencii, což poté dokázal v Silverstone s podstatně vylepšeným McLarenem MP4-27.
"Od Valencie a Velké ceny Británie jsem autu věřil a cítil jsem, že odvádím dobrou práci, jen jsme jakožto tým neměli rychlost. Předtím jsme s vozem spíše zkoušeli nové věci, a ty rozhodně nefungovaly, nebyl jsem spokojený s vyvážením," cituje Buttona Autosport.
Jenson Button v boxech na Hungaroringu(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Nejhoršími závody pro mě byly Monako a Kanada. To bylo těžké, ale když už tak dlouho závodíte, tak víte, že pro váš nedostatek rychlosti existují důvody, a já si myslím, že jsme mnoho z těch potíží dokázali vyřešit.
Velký podíl na tom má návrat zpět k tomu, o čem jsme více věděli, a ve Valencii jsem byl s vozem již mnohem spokojenější - jen jsme nezískali výsledek, který jsme chtěli, a nic se nám nedařilo," pokračuje pilot McLarenu.
Na scestí jeho tým zavedly problémy s pneumatikami Pirelli: "Bylo pro mě těžké jim porozumět, proto jsme zkoušeli letos na takových místech jako v Kanadě a v Monaku několik nových věcí, protože jsem cítil, že potřebuji nalézt trochu lepší směr s pneumatikami, ale to, co jsme zkoušeli, nefungovalo.
Takže jsme se ve Valencii vrátili na začátek roku, a tehdy jsme také začali být konkurenceschopnější, co se týče mě uvnitř týmu, ne ve srovnání s Ferrari, Mercedesem a Red Bullem, ale ve srovnání s Lewisem," popisuje Button.
Záď McLarenu MP4-27 v posledním závodě před letní přestávkou(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Jeho hlavním problémem bylo udržet pneumatiky Pirelli v úzkém provozním rámci, k čemuž mu jeho jemnější styl nepomáhal.
"Největší část problému spočívala v provozním rámci a mimo něj, kdy pneumatiky nefungují, pak to je těžké. Snažíte se s nimi jezdit jemně a pečovat o ně, ony z toho rámce vypadnou a končíte tak, že je poškozujete více, než kdybyste je udržovali v rámci a byli vůči nim agresivní.
Bylo to velmi těžké, obzvlášť pro mě, protože můj jízdní styl původně pneumatikám nevyhovoval - musel jsem se jim trochu přizpůsobit.
Když do pneumatik dostanete teplotu a fungují, pak je auto dobré za jakýchkoliv podmínek. Problém nastává, když je nezahřejeme, pak jsme úplně mimo, což je pochopitelné," dodává Button.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.