Jenson Button začal sezónu skvěle, poté se však začal vytrácet a na své soupeře včetně týmového kolegy výrazně ztrácet. V posledních třech závodech však znovu nabyl ztracenou rychlost - co mu v tom pomohlo?
Button sezónu 2012 zahájil vítězstvím v Austrálii, v Číně dojel na druhém místě. Poté však v následujících šesti závodech získal pouhých sedm bodů a problémy měl i v kvalifikacích s postupem mezi nejlepších deset.
Návrat k základnímu nastavení a přizpůsobení svého stylu letošním pneumatikám Pirelli byly klíčové k opětovnému získání rychlosti. Jeho osobní zlom přišel ve Valencii, což poté dokázal v Silverstone s podstatně vylepšeným McLarenem MP4-27.
"Od Valencie a Velké ceny Británie jsem autu věřil a cítil jsem, že odvádím dobrou práci, jen jsme jakožto tým neměli rychlost. Předtím jsme s vozem spíše zkoušeli nové věci, a ty rozhodně nefungovaly, nebyl jsem spokojený s vyvážením," cituje Buttona Autosport.
Jenson Button v boxech na Hungaroringu(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Nejhoršími závody pro mě byly Monako a Kanada. To bylo těžké, ale když už tak dlouho závodíte, tak víte, že pro váš nedostatek rychlosti existují důvody, a já si myslím, že jsme mnoho z těch potíží dokázali vyřešit.
Velký podíl na tom má návrat zpět k tomu, o čem jsme více věděli, a ve Valencii jsem byl s vozem již mnohem spokojenější - jen jsme nezískali výsledek, který jsme chtěli, a nic se nám nedařilo," pokračuje pilot McLarenu.
Na scestí jeho tým zavedly problémy s pneumatikami Pirelli: "Bylo pro mě těžké jim porozumět, proto jsme zkoušeli letos na takových místech jako v Kanadě a v Monaku několik nových věcí, protože jsem cítil, že potřebuji nalézt trochu lepší směr s pneumatikami, ale to, co jsme zkoušeli, nefungovalo.
Takže jsme se ve Valencii vrátili na začátek roku, a tehdy jsme také začali být konkurenceschopnější, co se týče mě uvnitř týmu, ne ve srovnání s Ferrari, Mercedesem a Red Bullem, ale ve srovnání s Lewisem," popisuje Button.
Záď McLarenu MP4-27 v posledním závodě před letní přestávkou(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Jeho hlavním problémem bylo udržet pneumatiky Pirelli v úzkém provozním rámci, k čemuž mu jeho jemnější styl nepomáhal.
"Největší část problému spočívala v provozním rámci a mimo něj, kdy pneumatiky nefungují, pak to je těžké. Snažíte se s nimi jezdit jemně a pečovat o ně, ony z toho rámce vypadnou a končíte tak, že je poškozujete více, než kdybyste je udržovali v rámci a byli vůči nim agresivní.
Bylo to velmi těžké, obzvlášť pro mě, protože můj jízdní styl původně pneumatikám nevyhovoval - musel jsem se jim trochu přizpůsobit.
Když do pneumatik dostanete teplotu a fungují, pak je auto dobré za jakýchkoliv podmínek. Problém nastává, když je nezahřejeme, pak jsme úplně mimo, což je pochopitelné," dodává Button.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.