Fernando Alonso a Ferrari to ve druhé části letošní sezóny nebudou mít jednoduché, podle Jensona Buttona je čeká těžká bitva o titul.
Alonso je jediným pilotem, který letos vyhrál více než dva závody. Na svém kontě má na druhého Marka Webbera z Red Bullu čtyřicetibodový náskok, a to i přesto, že se Ferrari většinou nemohlo v rychlosti svého vozu F2012 rovnat svým největším soupeřům.
"Tým [Ferrari] odvedl dobrou práci, když získal body, které má, ale opravdu si nemyslím, že by byli rychlí. Budou to zvládat dobře, jsou skvělým týmem a Fernando je skvělým pilotem," popisuje Button pro Sky Sport News.
"Je to však těžké, když vidíte, jak ostatní týmy konzistentně vyhrávají závody - a podle mě k tomu bude v dalších závodech dále docházet," myslí si pilot McLarenu, jenž na Alonsa ztrácí v šampionátu 88 bodů, k čemuž přispěly jeho trable s optimálním nastavováním vozu MP4-27.
"Zkoušel jsem s vozem několik věcí, byl to špatný směr. Docházelo k tomu kolem Velké ceny Kanady," přiznává Button.
"Dostali jsme se však z toho a v posledních několika závodech jsem byl mnohem spokojenější. Auto je tedy obecně dobré a vylepšení, která jsme na něj v posledních dvou závodech nasadili, byla skvělá. Myslím, že jsme momentálně velmi dobří v tom, jak dát vše dohromady," dodává sedmý muž šampionátu.
Fernando Alonso s Jensonem Buttonem loni v Monaku (foto: Pirelli)
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.