HUNGARORING - Nejrychlejší kolo na maďarském okruhu zajel se svým Red Bullem Mark Webber. Následoval ho Lewis Hamilton v McLarenu. Jeho týmový kolega Button desátý. Trápil se Mercedes.
Dnešní den přivítalo Maďarsko piloty slunečným počasím a teplotou vzduchu 28 °C a teplotou trati 37 °C. Zatím se daří vylepšenému McLarenu, který už od minulého týdne ukazuje progres. Spokojen je zde se svým Lotusem i Kimi Räikkönen.
První se na trať vydává Heikki Kovalainen se svým Caterhamem, po něm vyjíždí Grosjean a Petrov. Postupně se z boxů vydávají všichni.
Po necelých deseti minutách se do čela dostává Jean-Eric Vergne v Toro Rosso s časem 1:25,368. Tento čas krátce poté však o půl sekundy překonává Red Bull Marka Webbera. Měřené kolo zajelo zatím jen osm jezdců.
Vettel zajíždí rychleji o 0,101s než jeho týmový kolega. Ve čtvrté zatáčce krátce vyjel mimo trať Grosjean, Vettel ve stejném místě také udělal chybu. Mezitím ho o tři desetiny na čele střídá Kimi Räikkönen.
Po osmnácti minutách vidíme Alonsa sedět v poklidu v garáži Ferrari. Ani jeden z jejich jezdců zatím nezajel měřené kolo stejně jako Di Resta ve Force India. Teplota trati mezitím vystoupala na rovných čtyřicet stupňů. Většina jezdců zatím na střední sadě pneumatik Pirelli.
McLaren zatlačován do garáže kvůli výměně pneumatik (foto: Pirelli)
Podle redaktorky BBC radio 5 Bernie Ecclestone naznačil novinářům, že příští rok bude mít sezona 20 závodů, bez Valencie a místo Nürburgringu by se mělo jet na Hockenheimu.
Po dvaadvaceti minutách Alonso usedá do svého Ferrari a připravuje se na jízdu. Na čele to zatím vypadá následovně: nejrychlejší Hamilton s časem 1:22,224, půl sekundy rychleji než Räikkönen, který je následován Grosjeanem.
Všichni vedoucí jezdci své časy zlepšují. V téměř polovině třetího tréninku zajíždí o 0:035s rychleji něž Hamilton Sebastian Vettel na měkké sadě a ujímá se tak nejrychlejšího času. Chvíli poté ho překonává rovněž na měkkých pneumatikách Webber.
Alonso po třiceti dvou minutách vyjíždí na trať, dojíždí pátý. Na trať se vydal i Felipe Massa. A to byl poslední vůz, který zatím nezajel žádný čas, všichni jsou tak už na trati. Týmy nyní mění na měkkou sadu pneumatik.
Trápí se Mercedes - oba vozy jsou na posledních dvou příčkách měřených časů. Button pokračuje dlouhý stint na střední sadě pneumatik, momentálně je na patnáctém místě. Teplota tratě zatím stoupla o další stupeň nahoru. Patnáct minut do konce a na čele stále oba Red Bully.
Rosberg po svém dlouhém stintu strávil hodně času v garáži, nyní je však na trati a do rádia dostává doporučení, že by měl tvrději pracovat s pneumatikami a dostat do nich teplotu. Jeho čas byl patnáctý nejrychlejší. Schumacher také na měkké sadě dojíždí až šestnáctý.
Mark Webber po včerejšku opět našel špičkovou rychlost (foto: Red Bull Racing)
Čas Webbera stále nebyl překonán a má hodnotu 1:21,550, do konce zbývá deset minut. Všichni jezdci nyní na měkké sadě. I přes velmi agresivní a rychlé kolo je Hamiltonův čas až druhý o necelou desetinu sekundy.
Jeho týmový kolega z McLarenu Jenson Button dojíždí jedenáctý a jeho závodní inženýr rozhodně nevypadal spokojeně. Teplota tratě rychle klesla o tři stupně, na 39 °C. Alonso ve Ferrari zůstává pátý. Čas Webbera nebyl překonán. První trojice tedy Webber, Hamilton, Vettel. Byl to však velmi vyrovaný trénink a v kvalifikaci se tak máme na co těšit.
Maximální rychlosti: 1. Senna - 305,0 km/hod; 2. Hülkenberg - 302,4; 3. Vergne - 301,5; 4. Kovalainen - 301,3; 5. Vettel - 301,2; 6. Räikkönen - 300,6.
Přehled všech časů: PDF.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.