HUNGARORING - Nejrychlejší kolo na maďarském okruhu zajel se svým Red Bullem Mark Webber. Následoval ho Lewis Hamilton v McLarenu. Jeho týmový kolega Button desátý. Trápil se Mercedes.
Dnešní den přivítalo Maďarsko piloty slunečným počasím a teplotou vzduchu 28 °C a teplotou trati 37 °C. Zatím se daří vylepšenému McLarenu, který už od minulého týdne ukazuje progres. Spokojen je zde se svým Lotusem i Kimi Räikkönen.
První se na trať vydává Heikki Kovalainen se svým Caterhamem, po něm vyjíždí Grosjean a Petrov. Postupně se z boxů vydávají všichni.
Po necelých deseti minutách se do čela dostává Jean-Eric Vergne v Toro Rosso s časem 1:25,368. Tento čas krátce poté však o půl sekundy překonává Red Bull Marka Webbera. Měřené kolo zajelo zatím jen osm jezdců.
Vettel zajíždí rychleji o 0,101s než jeho týmový kolega. Ve čtvrté zatáčce krátce vyjel mimo trať Grosjean, Vettel ve stejném místě také udělal chybu. Mezitím ho o tři desetiny na čele střídá Kimi Räikkönen.
Po osmnácti minutách vidíme Alonsa sedět v poklidu v garáži Ferrari. Ani jeden z jejich jezdců zatím nezajel měřené kolo stejně jako Di Resta ve Force India. Teplota trati mezitím vystoupala na rovných čtyřicet stupňů. Většina jezdců zatím na střední sadě pneumatik Pirelli.
McLaren zatlačován do garáže kvůli výměně pneumatik (foto: Pirelli)
Podle redaktorky BBC radio 5 Bernie Ecclestone naznačil novinářům, že příští rok bude mít sezona 20 závodů, bez Valencie a místo Nürburgringu by se mělo jet na Hockenheimu.
Po dvaadvaceti minutách Alonso usedá do svého Ferrari a připravuje se na jízdu. Na čele to zatím vypadá následovně: nejrychlejší Hamilton s časem 1:22,224, půl sekundy rychleji než Räikkönen, který je následován Grosjeanem.
Všichni vedoucí jezdci své časy zlepšují. V téměř polovině třetího tréninku zajíždí o 0:035s rychleji něž Hamilton Sebastian Vettel na měkké sadě a ujímá se tak nejrychlejšího času. Chvíli poté ho překonává rovněž na měkkých pneumatikách Webber.
Alonso po třiceti dvou minutách vyjíždí na trať, dojíždí pátý. Na trať se vydal i Felipe Massa. A to byl poslední vůz, který zatím nezajel žádný čas, všichni jsou tak už na trati. Týmy nyní mění na měkkou sadu pneumatik.
Trápí se Mercedes - oba vozy jsou na posledních dvou příčkách měřených časů. Button pokračuje dlouhý stint na střední sadě pneumatik, momentálně je na patnáctém místě. Teplota tratě zatím stoupla o další stupeň nahoru. Patnáct minut do konce a na čele stále oba Red Bully.
Rosberg po svém dlouhém stintu strávil hodně času v garáži, nyní je však na trati a do rádia dostává doporučení, že by měl tvrději pracovat s pneumatikami a dostat do nich teplotu. Jeho čas byl patnáctý nejrychlejší. Schumacher také na měkké sadě dojíždí až šestnáctý.
Mark Webber po včerejšku opět našel špičkovou rychlost (foto: Red Bull Racing)
Čas Webbera stále nebyl překonán a má hodnotu 1:21,550, do konce zbývá deset minut. Všichni jezdci nyní na měkké sadě. I přes velmi agresivní a rychlé kolo je Hamiltonův čas až druhý o necelou desetinu sekundy.
Jeho týmový kolega z McLarenu Jenson Button dojíždí jedenáctý a jeho závodní inženýr rozhodně nevypadal spokojeně. Teplota tratě rychle klesla o tři stupně, na 39 °C. Alonso ve Ferrari zůstává pátý. Čas Webbera nebyl překonán. První trojice tedy Webber, Hamilton, Vettel. Byl to však velmi vyrovaný trénink a v kvalifikaci se tak máme na co těšit.
Maximální rychlosti: 1. Senna - 305,0 km/hod; 2. Hülkenberg - 302,4; 3. Vergne - 301,5; 4. Kovalainen - 301,3; 5. Vettel - 301,2; 6. Räikkönen - 300,6.
Přehled všech časů: PDF.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.