Mistrovské zvládání letošních pneumatik Pirelli za mokra a nižších teplot podle Jensona Buttona vyžaduje také trochu štěstí.
McLaren se letos se svými výkony kvůli práci s mokrými pneumatikami trápí - v Hockenheimu na nich byl ve třetí části kvalifikace pomalejší než jeho největší soupeři, v Silverstone měl v sobotu zase problémy s přechodnými pneumatikami.
Za deště najednou jezdili mnohem pomaleji i další piloti: Rosberg, duo Sauberu či Lotusu. Podle Buttona to týmy pro řešení potíží za těchto podmínek moc udělat nemůžou.
"Loni jsme byli v zahřívání pneumatik skvělí a myslím, že s nimi někdy musíte mít štěstí. Když se podíváte na Ferrari minulý rok, byli za nižších teplot mimo. Nemyslím si, že Ferrari s ohledem na to navrhli auto, zkrátka to letos přišlo s designem geometrie jejich vozu," cituje pilota McLarenu Autosport.
"V F1 jezdím už 12 nebo 13 roků a vím, jaké to je jezdit za mokra. Nikdy to takové nebylo, ale většinu roku mívám problémy s teplotou. Za mokra jsme mimo.
Když nedokážete přimět pneumatiky k fungování, nemůžete stát na brzdě, protože zablokujete kola, a pak jezdíte kolem tak pomalu. Pneumatiky nefungují, jen kloužou, a vy trávíte celou dobu obavami o to, abyste nevylétli," vysvětluje Button.
Výkony za deště jsou slabinou McLarenu, trápí se se zahřívánímpřechodných a mokrých pneumatik (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Zároveň chválí úsilí McLarenu, který do Německa přivezl nové díly, jež pomohly znatelně zvýšit výkonnost vozu MP4-27 za suchých podmínek.
"S novými věcmi, které jsme přivezli, jsme dokázali za sucha hodně zrychlit. Za mokra nás ale stále trápí ty stejné problémy s teplotou pneumatik. Měli bychom být s učiněným pokrokem spokojeni. Jakmile však začalo pršet, věděli jsme, že se budeme trápit," dodává Button.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.