Mistrovské zvládání letošních pneumatik Pirelli za mokra a nižších teplot podle Jensona Buttona vyžaduje také trochu štěstí.
McLaren se letos se svými výkony kvůli práci s mokrými pneumatikami trápí - v Hockenheimu na nich byl ve třetí části kvalifikace pomalejší než jeho největší soupeři, v Silverstone měl v sobotu zase problémy s přechodnými pneumatikami.
Za deště najednou jezdili mnohem pomaleji i další piloti: Rosberg, duo Sauberu či Lotusu. Podle Buttona to týmy pro řešení potíží za těchto podmínek moc udělat nemůžou.
"Loni jsme byli v zahřívání pneumatik skvělí a myslím, že s nimi někdy musíte mít štěstí. Když se podíváte na Ferrari minulý rok, byli za nižších teplot mimo. Nemyslím si, že Ferrari s ohledem na to navrhli auto, zkrátka to letos přišlo s designem geometrie jejich vozu," cituje pilota McLarenu Autosport.
"V F1 jezdím už 12 nebo 13 roků a vím, jaké to je jezdit za mokra. Nikdy to takové nebylo, ale většinu roku mívám problémy s teplotou. Za mokra jsme mimo.
Když nedokážete přimět pneumatiky k fungování, nemůžete stát na brzdě, protože zablokujete kola, a pak jezdíte kolem tak pomalu. Pneumatiky nefungují, jen kloužou, a vy trávíte celou dobu obavami o to, abyste nevylétli," vysvětluje Button.
Výkony za deště jsou slabinou McLarenu, trápí se se zahřívánímpřechodných a mokrých pneumatik (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Zároveň chválí úsilí McLarenu, který do Německa přivezl nové díly, jež pomohly znatelně zvýšit výkonnost vozu MP4-27 za suchých podmínek.
"S novými věcmi, které jsme přivezli, jsme dokázali za sucha hodně zrychlit. Za mokra nás ale stále trápí ty stejné problémy s teplotou pneumatik. Měli bychom být s učiněným pokrokem spokojeni. Jakmile však začalo pršet, věděli jsme, že se budeme trápit," dodává Button.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.