Jenson Button na počátku posledního stintu při stíhání Fernanda Alonsa tvrdě zablokoval pravé přední kolo a zploštil pneumatiku. Problémy mu to však dle jeho slov nezpůsobovalo.
Pilot McLarenu po druhé zastávce ve 40. kole dal přední pneumatice zabrat, na větší potíže si poté ale nestěžoval. "Nebyl to problém, trochu mi to vrtalo hlavou, ale to bylo vše. Bylo to neobvyklé. Myslím, že ještě nebyly zahřáté, když jsem se v té době dotkl brzd," vysvětluje Button.
Blokování kol bylo kvůli tvrdšímu nastavení obvykle slabinou McLarenu, to se však podle něj v poslední době zlepšilo: "Co se týče blokování kol, byli jsme na tom v tomto závodě velmi dobře. Normálně to je u McLarenu velký problém."
"V testování jsme měli velké potíže s blokováním předních kol. Odvedli jsme nějakou práci na nastavení a hodně jsme toho vyřešili, což je pro nás skvělé. Je to velký rozdíl, když si při brzdění věříte - tohle však byla jednorázová záležitost. Potýkal jsem se pak s vibracemi, ale nedocházelo kvůli nim k neustálému blokování, což bylo pozitivní," popisuje Button.
"Musím poděkovat klukům za to, že zde přivezli dobrá vylepšení. Pohybovali jsme se na čele a zhruba jsme na to měli. Možná ještě zbývá trochu práce. A také děkuji za zastávky. Druhá byla fenomenálně rychlá, což nás dostalo do boje o vítězství," dodává Brit.
Jenson Button je zpět, s vylepšeným McLarenem v Německu vybojoval druhé místo(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.