Jenson Button na počátku posledního stintu při stíhání Fernanda Alonsa tvrdě zablokoval pravé přední kolo a zploštil pneumatiku. Problémy mu to však dle jeho slov nezpůsobovalo.
Pilot McLarenu po druhé zastávce ve 40. kole dal přední pneumatice zabrat, na větší potíže si poté ale nestěžoval. "Nebyl to problém, trochu mi to vrtalo hlavou, ale to bylo vše. Bylo to neobvyklé. Myslím, že ještě nebyly zahřáté, když jsem se v té době dotkl brzd," vysvětluje Button.
Blokování kol bylo kvůli tvrdšímu nastavení obvykle slabinou McLarenu, to se však podle něj v poslední době zlepšilo: "Co se týče blokování kol, byli jsme na tom v tomto závodě velmi dobře. Normálně to je u McLarenu velký problém."
"V testování jsme měli velké potíže s blokováním předních kol. Odvedli jsme nějakou práci na nastavení a hodně jsme toho vyřešili, což je pro nás skvělé. Je to velký rozdíl, když si při brzdění věříte - tohle však byla jednorázová záležitost. Potýkal jsem se pak s vibracemi, ale nedocházelo kvůli nim k neustálému blokování, což bylo pozitivní," popisuje Button.
"Musím poděkovat klukům za to, že zde přivezli dobrá vylepšení. Pohybovali jsme se na čele a zhruba jsme na to měli. Možná ještě zbývá trochu práce. A také děkuji za zastávky. Druhá byla fenomenálně rychlá, což nás dostalo do boje o vítězství," dodává Brit.
Jenson Button je zpět, s vylepšeným McLarenem v Německu vybojoval druhé místo(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.