HOCKENHEIM - Jenson Button věří, že velký balík vylepšení McLarenu MP4-27 je dostane blíže Red Bull a Ferrari, znovu do boje o čelní příčky.
"Čím máte více přítlaku, s tím méně problémů se setkáváte všude jinde: dokážete zahřát pneumatiky, takže můžete odstranit z vozu díly, které s tím měly pomoci, což opět zvyšuje přítlak," uvádí Button.
"Přítlak zkrátka pomáhá všemu: pokrývá problémy, které byste jinak nevyřešili. Nemyslím si, že jsme dříve měli dostatečně významné vylepšení, abychom udrželi krok s ostatními. Zde takové vylepšení máme a doufám, že nás to dostane zpět do čela.
Naše rychlost při dlouhých jízdách je rozhodně slabinou: když se podíváte na naši degradaci a srovnáte ji s rychlejšími týmy - což zahrnuje i Sauber - jsme v této oblasti horší. Částečně je to tím, že mají více přítlaku než my," vysvětluje dále Button.
Očekává, že novinky budou v dnešních trénincích na okruhu v Hockenheimu fungovat: "Samozřejmě padly nějaké negativní komentáře, protože si nevedeme tak dobře, jak bychom chtěli.
Ohledně budoucích závodů máme hodně pozitivní energie a vzrušení, protože zde jsme dorazili s mechanickými a aerodynamickými vylepšeními. Doufejme, že budou dobře fungovat. Já věřím, že ano, protože jsou velmi přímočaré. Jestli to bude stačit nebo ne, to nevím. Jedná se ale o hodně služný kousek, měl by nás snad přiblížit k čelu," dodává Button.
Na vyzkoušení vylepšeného McLarenu MP4-27 se už těší i jeho kolega Lewis Hamilton: "Jsem opravdu vzrušený. Vím, co a kolik toho máme. Těším se, až si to vyzkouším a zažiju to. Opravdu doufám, že nám to dá šanci alespoň bojovat o vítězství.
Máme tento víkend vylepšení, která nás snad dostanou zpět do boje. Auto bude rozhodně lepší než dříve," očekává Hamilton.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.