HOCKENHEIM - Jenson Button věří, že velký balík vylepšení McLarenu MP4-27 je dostane blíže Red Bull a Ferrari, znovu do boje o čelní příčky.
"Čím máte více přítlaku, s tím méně problémů se setkáváte všude jinde: dokážete zahřát pneumatiky, takže můžete odstranit z vozu díly, které s tím měly pomoci, což opět zvyšuje přítlak," uvádí Button.
"Přítlak zkrátka pomáhá všemu: pokrývá problémy, které byste jinak nevyřešili. Nemyslím si, že jsme dříve měli dostatečně významné vylepšení, abychom udrželi krok s ostatními. Zde takové vylepšení máme a doufám, že nás to dostane zpět do čela.
Naše rychlost při dlouhých jízdách je rozhodně slabinou: když se podíváte na naši degradaci a srovnáte ji s rychlejšími týmy - což zahrnuje i Sauber - jsme v této oblasti horší. Částečně je to tím, že mají více přítlaku než my," vysvětluje dále Button.
Očekává, že novinky budou v dnešních trénincích na okruhu v Hockenheimu fungovat: "Samozřejmě padly nějaké negativní komentáře, protože si nevedeme tak dobře, jak bychom chtěli.
Ohledně budoucích závodů máme hodně pozitivní energie a vzrušení, protože zde jsme dorazili s mechanickými a aerodynamickými vylepšeními. Doufejme, že budou dobře fungovat. Já věřím, že ano, protože jsou velmi přímočaré. Jestli to bude stačit nebo ne, to nevím. Jedná se ale o hodně služný kousek, měl by nás snad přiblížit k čelu," dodává Button.
Na vyzkoušení vylepšeného McLarenu MP4-27 se už těší i jeho kolega Lewis Hamilton: "Jsem opravdu vzrušený. Vím, co a kolik toho máme. Těším se, až si to vyzkouším a zažiju to. Opravdu doufám, že nám to dá šanci alespoň bojovat o vítězství.
Máme tento víkend vylepšení, která nás snad dostanou zpět do boje. Auto bude rozhodně lepší než dříve," očekává Hamilton.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.