Po propadáku v Silverstone a ochladnutí emocí je dnes v továrně ve Wokingu naplánována krizová schůze. Jenson Button od McLarenu očekává agresivní odpověď, aby se tým udržel v boji o titul.
"Máme v úterý technickou schůzi. Bude to pochmurné setkání, ale my budeme velmi agresivní, tím jsem si jistý," prozradil Button pro The Daily Telegraph.
Soupeři podle něj nepoužívají žádné zázračné finty, vše to je o pomalém vývoji a nedostatečném využívání pneumatik: "Nemyslím si, že by špičkové týmy měli nějaké triky. Trápíme se s teplotou pneumatik.
Nasadil jsem ke konci [v Silverstone] tvrdé pneumatiky a jezdil jsem dobře, ale když jsem se dostal za ostatní auta, o teplotu pneumatik jsem přišel. Něměly na okruhu přilnavost: zatočíte a ony se na něm rozklepou.
Mysleli jsme si, že věci děláme správně. Měli jsme tak skvělý vstup do sezóny. Dělali jsme všechno to, co jsme podle ostatních museli - a pak přišel výpadek," popisuje vývoj ročníku z pohledu McLarenu Button.
Otazníkem je, proč monopost MP4-27 najednou přišel během dvou měsíců o svou rychlost, protože auto se jinak stále ovládá dobře: "Nechci Williamsu či Sauberu nic upírat, ale my máme v tomto sportu mnoho zkušeností a cítíme, že z našeho vozu nyní dostáváme maximum."
Jenson Button se v Silverstone musel spokojit s jediným bodem za desáté místo(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Auto se nechová špatně, takže je úžasné pomyslet na to, s čím ostatní jezdí. Zajímalo by mě, co by se stalo, kdybyste do tohoto vozu posadili jiného pilota. Vsadím se, že by to pro něj byl pořádný šok.
Vidíte, jak se k vám zezadu přibližuje jiné auto, jako byste stáli na místě, s překvapením se objeví. Přemýšlíte: 'Jak dobře se jejich vozy ovládají?' Musí sedět jako přibité. Nevím, kde ztrácíme nebo v čem jsou ostatní týmy tak dobré. Zkrátka nejsme dostatečně rychlí," dodává pilot McLarenu.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.