Jenson Button ve Valencii začne s nastavením svého týmového kolegy Lewise Hamiltona, které je podobné tomu, jaké používal na začátku sezóny. Nebude to pro něj žádný šok. Brit přiznává, že se špatným směrem v nastavování vozu začal ubírat po problémech se zadní částí ve Velké ceně Bahrajnu.
"Snad budeme mít od počátku dobrý pocit. Ujel jsem na simulátoru spoustu kol s nastavením, s nímž budeme začínat, takže si nemyslím, že by to pro mě mělo být obrovské překvapení," prohlašuje Button.
"A abych byl upřímný: hodně věcí je celkem podobných s tím, s čím jsme sezónu začínali. V žádném případě nastavením nebudu šokovaný, takže bychom to měli celkem rychle vyřešit," pokračuje pilot McLarenu.
O problematických detailech svého nastavení ale mluvit nechce: "S autem můžete dělat věci, které považujete za správné - a v normálním světě by byly. Ale po Bahrajnu, po problémech, které jsme tam měli se zadní částí, jsem zkoušel něco jinak a myslel jsem si, že by to mohlo pomoct, ale nejsem si jistý, že to byl ten správný směr."
Ze svého trápení však vyvozuje i pozitivní závěry: McLarenu to umožnilo dobře pochopit výkonnostní rozdíl mezi vozy: "Poslední závod nám zřejmě jako týmu pomohl, protože jsme měli jedno auto, které bylo extrémně rychlé, a Lewis odvedl výbornou práci, ale zároveň jsme měli jednoho pilota a vůz, který rychlý nebyl."
Jenson Button během tréninku v Bahrajnu (foto: McLaren Mercedes)
"Když se podíváte na rozdíly v časech na kolo, je tam k nalezení spousta užitečných informací. Je to možná něco podobného, s čím se setkal Red Bull v Bahrajnu, kde Mark skončil mnohem blíže za Vettelem, ale jejich rychlost byla odlišná.
Myslím, že to je jediný způsob, jak se momentálně v F1 můžete učit. Doufám, že s pneumatikami a situací, kterou máme, nám to jako týmu pomůže učinit pokrok," dodává Button.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.