Jenson Button pracuje před Velkou cenou Evropy na vyřešení svých problémů s vozem na simulátoru ve Wokingu, jeho týmový kolega Lewis Hamilton přes své letošní první vítězství v Kanadě zdůrazňuje důležitost pravidelného bodování.
"Vítězství v Montrealu bylo extrémně uspokojující, z pohledu změn v šampionátu však vlastně znamená velmi málo. Před Alonsem mám náskok pouhých dvou bodů, což je nic," střízlivě hodnotí Hamilton.
"Jsme pod obrovským tlakem dále získávat dobré výsledky v každé velké ceně. Myslím, že konzistence bude klíčem k vítězství v šampionátu spíše než jednotlivé skvělé výsledky. Ve Valencii si to tedy musíme pojistit dalším výborným výsledkem," pokračuje vítěz poslední Velké ceny Kanady.
Jeho týmový kolega Jenson Button se zatím trápí a po návratu ze Severní Ameriky strávil celý den ve Wokingu, aby mohl znovu předvádět slušné výkony.
"Takový den je ohromně produktivní a myslím, že jsme prošli spoustu věcí. V posledních závodech jsme nezískali takové výsledky, jaké by se mi líbily, ale stále jich 13 zbývá," říká Button.
Máme sedm různých vítězů a žádný jasný lídr se neukázal, takže se budu snažit ve Valencii získat slušný výsledek a znovu se dostat do hry o titul, dodává vítěz letošního prvního závodu v Melbourne.
Hamilton vyráží v Montrealu z boxů na super-měkké směsi (foto: McLaren Mercedes)
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.