Jenson Button nepatří k lidem, kteří by si stále jen stěžovali. Kritika je však podle něj důležitá, aby tým mohl v průběhu závodu vůz vylepšovat.
Pilot McLarenu se letos s vozem trápí a během rádiokomunikace popisuje své problémy s ovladatelností MP4-27. Někteří lidé poukazují na to, že si jen neustále na něco stěžuje a výsledky se nedostavují.
"Nejedná se o naříkání. Lidé uvádějí: 'Stále si stěžuje.' To není stěžování. Je to o vývoji vozu v průběhu závodu, o tom, co dělají piloti. Pokud byste jezdili dokola, aniž byste za celý závod cokoliv řekli, dělali byste něco špatně," hájí se dvaatřicetiletý Button.
Radiokomunikace podle něj pomáhá uspíšit snahy o nalezení řešení pro jeho současné problémy: "Když si stěžujete na přetáčivost, nedotáčivost či na nějaký problém, děláte to kvůli tomu, aby se situace v dalším závodním stintu zlepšila.
Při zastávkách můžete zvýšit tlak pneumatik, přidat na předním křídle - vyjedete a mělo by to být lepší. Pilot neřídí pouze auto, se svými inženýry ho zlepšuje. Když máte problém, snažíte se ho v závodě řešit."
"Nečekáte až na konec dne, abyste pak řekli: 'V prvním stintu jsem se potýkal s obrovskou nedotáčivostí.' Pokud byste to udělali, inženýři by vám řekli: 'Proč jsi nám to neřekl? Mohli jsme to před dalším stintem vyřešit,"' vysvětluje Button pro britský Mirror.
Jenson Button v kokpitu svého McLarenu MP4-27 (foto: McLaren Mercedes)
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.