Jenson Button nepatří k lidem, kteří by si stále jen stěžovali. Kritika je však podle něj důležitá, aby tým mohl v průběhu závodu vůz vylepšovat.
Pilot McLarenu se letos s vozem trápí a během rádiokomunikace popisuje své problémy s ovladatelností MP4-27. Někteří lidé poukazují na to, že si jen neustále na něco stěžuje a výsledky se nedostavují.
"Nejedná se o naříkání. Lidé uvádějí: 'Stále si stěžuje.' To není stěžování. Je to o vývoji vozu v průběhu závodu, o tom, co dělají piloti. Pokud byste jezdili dokola, aniž byste za celý závod cokoliv řekli, dělali byste něco špatně," hájí se dvaatřicetiletý Button.
Radiokomunikace podle něj pomáhá uspíšit snahy o nalezení řešení pro jeho současné problémy: "Když si stěžujete na přetáčivost, nedotáčivost či na nějaký problém, děláte to kvůli tomu, aby se situace v dalším závodním stintu zlepšila.
Při zastávkách můžete zvýšit tlak pneumatik, přidat na předním křídle - vyjedete a mělo by to být lepší. Pilot neřídí pouze auto, se svými inženýry ho zlepšuje. Když máte problém, snažíte se ho v závodě řešit."
"Nečekáte až na konec dne, abyste pak řekli: 'V prvním stintu jsem se potýkal s obrovskou nedotáčivostí.' Pokud byste to udělali, inženýři by vám řekli: 'Proč jsi nám to neřekl? Mohli jsme to před dalším stintem vyřešit,"' vysvětluje Button pro britský Mirror.
Jenson Button v kokpitu svého McLarenu MP4-27 (foto: McLaren Mercedes)
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.