Jenson Button se snaží vyřešit svůj výkonnostní propad, proto si v trénincích před příští Velkou cenou Evropy ve španělské Valencii i přes svůj odlišný styl jízdy vyzkouší agresivnější nastavení svého týmového kolegy Lewise Hamiltona.
Button za svým týmovým kolegou hodně zaostává. Propadák pokračoval i v Kanadě, kde jako jediný musel stavět třikrát a dojel s jednokolovou ztrátou za Hamiltonem na 16. místě. Horší byl už jen Bruno Senna, Caterhamy a Marussie. Příčiny jeho problémů jsme analyzovali článku S čím se Button trápil v Kanadě a co stojí za poklesem jeho formy?
Martin Whitmarsh vzal vinu na McLarenu a za příčinu problémů v Montrealu označil auto a selhání týmů ve snaze dostat Buttona zpět do hry. Jaké kroky hodlají se svým pilotem učinit příští týden ve Valencii?
"Rozebral jsem to s inženýry, projdeme si víkend a nápady pro závod i pro simulátor. První věcí je nastavit vůz jako ten druhý, což na začátku učiníme," potvrzuje Button pro Autosport rozhodnutí převzít nastavení svého týmového kolegy.
Kvůli velmi odlišným stylům uznává, že s Hamiltonovým agresivním nastavením nebude rychlejší, než piloti, kteří se momentálně drží na špici šampionátu.
Jenson Button zažil v Kanadě další zklamání (foto: McLaren Mercedes)
"Budou tam věci, které Lewis více upřednostňuje kvůli způsobu, jak si to nastavuje. Nebudu s tím nastavením tak rychlý jako on, můžeme se však od toho odrazit a najít nastavení, které u mě bude fungovat," doufá Button, jehož ztráta na lídra šampionátu od Číny vzrostla z 2 na 43 bodů.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.