Jenson Button se snaží vyřešit svůj výkonnostní propad, proto si v trénincích před příští Velkou cenou Evropy ve španělské Valencii i přes svůj odlišný styl jízdy vyzkouší agresivnější nastavení svého týmového kolegy Lewise Hamiltona.
Button za svým týmovým kolegou hodně zaostává. Propadák pokračoval i v Kanadě, kde jako jediný musel stavět třikrát a dojel s jednokolovou ztrátou za Hamiltonem na 16. místě. Horší byl už jen Bruno Senna, Caterhamy a Marussie. Příčiny jeho problémů jsme analyzovali článku S čím se Button trápil v Kanadě a co stojí za poklesem jeho formy?
Martin Whitmarsh vzal vinu na McLarenu a za příčinu problémů v Montrealu označil auto a selhání týmů ve snaze dostat Buttona zpět do hry. Jaké kroky hodlají se svým pilotem učinit příští týden ve Valencii?
"Rozebral jsem to s inženýry, projdeme si víkend a nápady pro závod i pro simulátor. První věcí je nastavit vůz jako ten druhý, což na začátku učiníme," potvrzuje Button pro Autosport rozhodnutí převzít nastavení svého týmového kolegy.
Kvůli velmi odlišným stylům uznává, že s Hamiltonovým agresivním nastavením nebude rychlejší, než piloti, kteří se momentálně drží na špici šampionátu.
Jenson Button zažil v Kanadě další zklamání (foto: McLaren Mercedes)
"Budou tam věci, které Lewis více upřednostňuje kvůli způsobu, jak si to nastavuje. Nebudu s tím nastavením tak rychlý jako on, můžeme se však od toho odrazit a najít nastavení, které u mě bude fungovat," doufá Button, jehož ztráta na lídra šampionátu od Číny vzrostla z 2 na 43 bodů.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.